• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30239
+
-

ضرور ت همکاری مردم با شهرداری

رویا علیزاده| البرز - خبرنگار:


معاون خدمات شهری منطقه6 شهرداری کرج با اشاره به اینکه صاحب هر آپارتمان و خانه‌ای موظف است جلو ساختمان یک سبد زباله برای جمع‌آوری زباله خود بگذارد، می‌گوید:سطل‌های زباله مکانیزه تعریف و دستورالعملی دارد. 
«مسعود حکمتی» می‌افزاید: این سطل‌های زباله برای معابر اصلی است تا زباله‌های جمع‌آوری شده از رفت‌و‌روب کوچه‌ها که با چرخ انجام می‌شود، داخل این سطل‌ها تخلیه شود و سپس ماشین‌های جمع‌آوری زباله آنها را منتقل کنند. 
وی می‌گوید: ما  به شهروندان اطلاع‌رسانی کردیم که سر ساعت مشخصی زباله‌های خود را بیرون بگذارند، با این حال زباله‌های منطقه حیدرآباد در سه نوبتِ شب، صبح و بعدازظهر جمع‌آوری می‌شود.


امکان تعبیه سطل مکانیزه نیست

حکمتی می‌گوید: با توجه به اینکه خیابان‌های حیدرآباد خیلی کم‌عرض است و به دلیل نبود پارکینگ، خودروها داخل کوچه پارک می‌شوند، ماشین مکانیزه جمع‌آوری زباله شهرداری نمی‌تواند داخل کوچه‌ها تردد کند؛ از‌این‌رو اکثر زباله‌های حیدرآباد با نیسان و دستی جمع‌آوری می‌شوند؛ به این صورت که زباله‌ها توسط کارگر در یک نقطه جمع‌آوری می‌شود و نیسان آنها را جمع‌آوری می‌کند؛ به دلیل کم‌عرض بودن کوچه‌ها، نیسان حتی نمی‌تواند دور بزند و مجبور است با دنده عقب از کوچه‌ها خارج شود؛ از این رو امکان گذاشتن سطل مکانیزه در کوچه‌ها وجود ندارد.
وی می‌افزاید: علاوه بر نظافت‌های کلی، در صورت وجود وضعیت نامناسب و زباله در جوی‌های آب، سرکارگرهای گشت آنها را جمع‌آ‌وری می‌کنند یا با اعلام به سامانه 137 برای نظافت آن سریعا اقدام می‌شود.
حکمتی با رد اظهار اهالی که 3 روز زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شود، می‌گوید: همه منطقه، به‌ویژه خیابان‌های عدل و بنی‌نجار، هر روز به طور مرتب نظافت می‌شوند اما به دلیل رعایت نکردن اهالی به طور مرتب، معضل بهداشت و زباله وجود دارد و برطرف کردن آن مستلزم همکاری خود مردم است.


برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

معاون خدمات شهری منطقه 6 کرج در مورد برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌گوید: با تبدیل پیلوت و مسکونی به تجاری، سقف اضافه، پیش‌روی و تخلف‌ها به‌شدت برخورد می‌شود و حتی احکام قضایی گرفته شده است و پیگیر این مسئله هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید