• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30237
+
-

رقابت کنار اتوبان

رقابت کنار اتوبان

برگزاری تورنمنت بین‌المللی کنار اتوبان و نزدیک بودن انتخابات رئیس، توجه‌ها را به فدراسیون گلف جلب کرده است. در روزهایی که ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست به پایان رسیده و بهروز منتقمی، سرپرست فدراسیون به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست مطرح است، اتفاقاتی افتاده که رسیدن به این ریاست را برای او سخت‌ کرده است. منتقمی سمت‌های متفاوتی در ورزش داشته؛ از عضویت هیأت رئیسه در فدراسیون‌ها تا مدیریت در سازمان‌ تربیت‌بدنی و... اما او بیشتر با سرپرستی باشگاه پرسپولیس و ریاست در اداره کل تربیت بدنی اصفهان و مازندران شناخته می‌شود. منتقمی چند باری تلاش کرده تا به ریاست فدراسیون هم برسد، بعد از شکست در انتخابات فدراسیون بسکتبال حالا شانس خود را در فدراسیون گلف می‌سنجد اما به‌نظر می‌رسد این بار هم این فرصت را از دست بدهد. منتقمی یک‌ماه دیگر بازنشسته می‌شود و با سرسختی‌ای که به تازگی سر حضور بازنشسته‌ها در پست‌های مدیریتی افتاده، بعید است  بتواند در کورس رقابت بماند.
این روزها اتفاق دیگری هم افتاده تا مدیریت منتقمی زیر سؤال برود. نحوه برگزاری مسابقات وودبال بین‌المللی که از روز دوشنبه در تبریز آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، با انتقاداتی روبه‌رو است. طبق گزارشی که خبرگزاری میزان داده، این مسابقه در پارکی که در کنار اتوبان شهید کسایی قرار دارد، برگزار شده است؛ اتوبانی که محل گذر ماشین‌های سبک و سنگین است. مهرداد جمشیدی- سرپرست دبیری فدراسیون- در جواب این انتقاد میزان گفته است: «همه جای دنیا مسابقات وودبال در فضاهای سبز و پارک‌ها برگزار می‌شود».‌
طبق قانون مسابقات وودبال باید در زمینی که بیش از 700متر مربع مساحت دارد و پوشیده از چمن است، برگزار شود. کیکاووس سعیدی که در 7 سال گذشته ریاست فدراسیون را به‌عهده داشته، به همشهری می‌گوید: «برگزاری مسابقات وودبال در فضای باز و پارک‌ها ایرادی ندارد به شرطی که استانداردهای لازم رعایت شده باشد. زمین از نظر طول و عرض باید وسعت کافی داشته باشد، سطح‌اش چمن باشد و اطرافش محصور شود، این حصار می‌تواند با طناب‌کشی انجام شود. چون نیاز به حفره نیست و دروازه نیاز است، زمین مسطح باشد، کافی است». این تأییدیه رئیس قبلی فدراسیون برای حمایت از فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شود، امتیاز است اما ریاست انجمن وودبال با محمدمهدی- پسر سعیدی- است، شاید این حمایت به‌خاطر این رابطه خونی نزدیک باشد؛ «نه اینطور نیست. بحث پسر من نیست، او متخصص، مربی، داور بین‌المللی و آشناترین فرد به این رشته است. در این چند سال کتاب این رشته را ترجمه کرده، ارتباط خوبی با مسئولان فدراسیون جهانی دارد. به‌خاطر تلاش‌ و لابی‌‌های او میزبانی مسابقات بین‌المللی گرفته شد و رئیس فدراسیون آسیایی و جهانی به ایران آمد. این اتفاق مهمی است». در کنار استانداردهای زمین مسابقه، تامین امنیت آن مهم است، به‌نظر می‌رسد نه فدراسیون و نه هیأت آذربایجان‌شرقی توجهی به این موضوع نکرده‌اند. تصاویری که میزان از این مسابقات منتشر کرده، نشان می‌دهد ماشین‌ها از کنار حصاری که پارک را احاطه کرده و ورزشکاران در حال مسابقه هستند، می‌گذرند.
 ایراد دیگری که به این تورنمنت گرفته می‌شود، تعداد کشورهای شرکت‌کننده است، با اینکه فدراسیون ادعا می‌کند این مسابقات با حضور 5 تیم از پاکستان، عمان، افغانستان، سیرالئون و ایران برگزار شده ولی عبدالله تقی‌پور- رئیس هیأت گلف آذربایجان شرقی- به ایرنا گفته که فقط 2تیم از عمان و یک تیم از پاکستان تیم‌های خارجی مسابقات بودند. با این حال کیکاووس سعیدی حضور این دو تیم را هم غنیمت می‌داند؛ «برای شروع خوب است. مسابقاتی هم که ما سال قبل در گلف برگزار کردیم، با حضور 4تیم برگزار شد».
ابهام دیگری که در برگزاری این تورنمنت وجود دارد، به هزینه‌ها مربوط می‌شود. هیأت آذربایجان شرقی می‌گوید هزینه 150میلیون تومانی تورنمنت را فدراسیون پرداخت کرده است و فدراسیون هم ادعا می‌کند همه هزینه‌ها به‌عهده هیأت آذربایجان شرقی بوده و فدراسیون هزینه‌ای نکرده است.
برگزاری مسابقات پرحاشیه و مشکلات بازنشستگی منتقمی، موضوعاتی است که انتخابات فدراسیون گلف را قبل از شروع جدی رقابت کاندیداها، تحت‌تأثیر قرار داده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید