• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30167
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

چهارشتبه 21 شهریور

کنفرانس اپل- پیش‌بینی‌های قبلی درباره زمان معرفی گوشی‌های آی‌فون جدید را شرکت اپل با اعلام روز دقیق برگزاری کنفرانس مشهور و محبوبش، ‌نقش‌بر‌آب کرد؛ تصور همه بر این بود که این شرکت در هفته‌های اول شهریور کنفرانس بزرگش را برگزار خواهد کرد، اما اکنون شرکت اپل در وب‌سایتش از عاشقان گوشی‌ها و دیگر محصولات اپل خواسته تا روز 12سپتامبر، برابر با 21شهریور را در تقویم‌ خود علامت بزنند؛ روزی که گفته می‌شود قرار است مدل‌های جدید و گرانقیمتی از گوشی‌های آی‌فون، در کنفرانسی که برای هفتمین سال بدون حضور مدیرعامل کاریزماتیک اپل، استیو جابز برگزار خواهد شد، به بازار معرفی شود. مهم‌تر از همه اینکه اپل قرار است سنت استفاده از نام «پلاس» را با رونمایی از نسخه بزرگ‌تری از آی‌فون ایکس با نام «آی‌فون ایکس‌اس مکس»، بشکند؛ گوشی‌ای که گفته می‌شود قیمت بالای آن همه را بهت‌زده خواهد کرد.

یک روز، سینما - روز سینما از سال1394 به‌صورت رسمی به تقویم ایران بازگشت. آن سال اعلام شد: براساس ماده‌واحده «تعیین مناسبت‌های تقویم‌رسمی سال 1394هجری‌شمسی» که ازسوی شورای‌عالی‌انقلاب‌ فرهنگی برای اجرا به شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شد، روز سینما که از متن تقویم رسمی به ضمیمه منتقل شده بود، بار دیگر به متن تقویم بازگشت. به این ترتیب بهانه‌ای بهتر از این برای شروع هفته با سینما پیدا نمی‌شود. فر دا، 21شهریور1397، روز سینما در ایران است؛ انتخاب فیلم موردنظر به‌عهده خودتان.



آماده برای آزمون سمپاد- خانواده‌هایی که بچه‌مدرسه‌ای دارند و برای حضور فرزندانشان در مدرسه سمپاد حسابی تلاش کرده‌اند، باید بدانند که نتایج آزمون سمپاد برای پایه هفتم، فردا اعلام می‌شود. برای فهمیدن اینکه نام فرزند شما- درصورت شرکت در این آزمون- در میان قبول‌شدگان مدارس استعدادهای درخشان هست یا خیر، بهترین و راحت‌ترین راه مراجعه به آدرس اینترنت hoosh.medu.ir است، پس به جای مراجعه به جایی، این آدرس را در اینترنت سرچ کنید و ببینید که نتیجه تلاش فرزندانتان چه شده است.

هملت در خانه نمایش مهرگان- هملت بعد از آگاهی از مرگ پدرش به کاخ السینور آمد تا عزادار پدر باشد، ولی دید عمویش جانشین پدر شده‌ و جایگاه او را غصب کرده است. هملت در یک شب با دیدن شبح پدر با حقایقی مواجه می‌شود که او را بر آن می‌دارد تا به هر بهایی در پی جست‌وجوی حقیقت برآید. نمایش هملت شکسپیر به کارگردانی و طراحی میکائیل شهرستانی، اکنون در خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۲) روی صحنه است. این نمایش 1ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای روز 21شهریور، چهارشنبه آخرین اجرای خود را روی صحنه خواهد برد. شما می‌توانید با پرداخت مبلغ ۳۰هزار تومان 8عصر به تماشای این تئاتر بروید. نشانی خانه نمایش مهرگان: خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول، پلاک ۵.



شمایل قهوه‌خانه‌ای - «مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران» فرصتی برای تماشا و البته خرید آثار هنری است. این نمایشگاه به مناسبت آغاز ‌ماه‌محرم با محوریت نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای در گالری فردا برپا شده است. نمایشگاه شامل ۲۳ اثر است و قیمت‌ آثار این نمایشگاه از 3،4میلیون تا ۱۰۰میلیون تومان اعلام شده که گران‌ترین اثر نیز متعلق به محمد مدبر است. نزدیک به 8 یا ۹ نقاشی شمایل‌ اثر عباس بلوکی‌فر بخشی از نمایشگاه خواهد بود. همچنین پرده‌ای منحصر به فرد به نمایش درمی‌آید که امضای عباس بلوکی‌فر و علی‌اکبر لرنی پای آن است. «مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران» تا ۲۸ شهریور ادامه دارد.

هیجان روی تور - بعد از درخشش در بازی‌های آسیایی، مردم دوباره به تیم ملی والیبال امیدوار شدند. ایران که آخرین بار در لیگ جهانی نتایج خوبی برابر رقبای آسیایی نگرفته بود، در بازی‌های آسیایی تمام شرق‌آسیایی‌ها را 3بر صفر شکست داد و قهرمان شد. از فردا تیم والیبال ایران رقابت‌های قهرمانی جهان 2018 را شروع می‌کند. در نخستین بازی پورتوریکو برابر ایران قرار می‌گیرد که به‌نظر نمی‌رسد حریف دردسرسازی باشد. ایران در این بازی‌ها با تیم‌های پورتوریکو، بلغارستان، لهستان، کوبا و فنلاند هم گروه است. فردا نخستین بازی ساعت 6عصر برابر پورتوریکو انجام می‌شود.

رونمایی از کتابی درباره عباس کیارستمی - مراسم رونمایی، جشن امضا و نقد کتاب «سینمای عباس کیارستمی» نوشته آمبرتو النا، ترجمه زهرا میرآخورلی و دکتر فرامرز آشنای قاسمی ساعت‌۱۷:۳۰ چهارشنبه ۲۱ شهریور در خانه سینما برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر نویسندگان، مترجمان، ناشران و سینماگران، ابراهیم فروزش به همراه شاهرخ دولکو و یزدان سلحشور به نقد و بررسی این کتاب خواهند پرداخت. حضور علاقه‌مندان در این مراسم که برای نخستین‌بار به بررسی کتاب سال اسپانیا در حوزه سینما اختصاص دارد آزاد است.
پایان تابستان در برج میلاد- شاید تا حالا نمی‌دانستید که برج میلاد 6هفته است میزبانی جشنواره‌ای تابستانی را بر عهده دارد. فردا آخرین روز این جشنواره است؛ جشنواره‌ای که تا حالا برنامه‌های شاد و تفریحی مختلفی را با موضوع سبک زندگی، دکوراسیون و منزل، جشنواره اسب اصیل ایرانی و... برگزار کرده است. ضمن اینکه غرفه‌های کودک، ملل، سوغات و اقوام نیز در این جشنواره آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.
نبرد ماراتن- نبرد ماراتن 493سال پیش ‌از ‌میلاد مسیح در محلی به ‌نام ماراتن، میان ایران و یونان درگرفت و حالا اینکه نتیجه‌اش چه شد، چندان مهم نیست چون قرار است به‌ کمک دوی ماراتن به هدف برسیم. می‌گویند دوی‌ماراتن برگرفته از دویدن سربازی یونانی در دشتی به مسافت 42کیلومتر است که می‌خواست خبر پیروزی را به آتن برساند. به‌هرحال دویدن اتفاق شگفت‌انگیزی است و برای درک بهتر این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم کتاب «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» نوشته هاروکی‌موراکامی را از نزدیک‌ترین کتابفروشی ممکن تهیه کنید و میان دویدن‌های شبانه‌روزی بخوانید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید