• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29870
+
-

اخبار فردا دوشنبه 19 شهریور

سربه‌هوای نجوم - شب دوشنبه 19شهریور، شب نگاه‌کردن به آسمان است. منطقه‌ای بدون آلودگی نوری را مشخص کنید تا با یک دوربین شکاری معمولی بتوانید دنباله‌دار سبزرنگی را که از دل آسمان می‌گذرد به‌چشم ببینید.

 البته اگر نمی‌خواهید برای مشاهده دوباره این دنباله‌دار، ‌40سال صبر کنید. دنباله‌دار 21P که بازمانده بارش شهابی اژدهایی است را اگرچه روزهای پیش از این نیز می‌شد با تلسکوپ‌های کوچک مشاهده کرد اما در 19شهریور این دنباله‌دار پس از 72سال به نزدیک‌‌ترین فاصله‌اش با زمین، یعنی 58میلیون کیلومتری از سطح سیاره، خواهد رسید. این دنباله‌دار که هم‌اکنون با سرعت 81هزارکیلومتر بر ساعت در فضا در حرکت است و به زمین نزدیک می‌شود، تنها 2کیلومتر وسعت دارد، اما گرمای دریافتی از سمت خورشید باعث شده تا هاله یا کمایی سبز‌رنگ و درخشان به وسعت 290هزار کیلومتر در اطراف آن 
تشکیل شود.

زهرماری - نمایش «زهرماری» علی احمدی آخرین روز اجرایش را دوشنبه 19شهریور روی صحنه تالار حافظ خواهد برد.
 این نمایش که با بازی تینو صالحی، لیندا کیانی، علی شادمان، نادر فلاح و خسرو احمدی به‌مدت یک‌‌ماه روی صحنه رفته، برای آخرین شب، ساعت 8 و نیم عصر در یک‌ساعت و ۵دقیقه اجرا خواهد شد. 

در خلاصه این نمایش آمده است: «زهرماری‌ها رو چی کار کنیم؟ بخوریم؟ بریزیم دور؟». بلیت‌های این نمایش را می‌توانید به‌قیمت 35 تا 40هزارتومان  از سایت تیوال خریداری کنید. آدرس تالار در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبه‌روی تالار وحدت، سالن حافظ است. 



عکاس‌های یک جشن - اگر به عکس و سینما علاقه‌مندید، می‌توانید خیلی خوشحال باشید، چون چندروز پیش جشن عکاسان سینمای ایران برگزار شد و عکاسان برگزیده سال معرفی شدند. از چهره‌های سینمایی‌ای که بهترین تعامل را با عکاسان دارند هم تقدیر شد. 
اما نکته خوب ماجرا این است که عکس‌های برگزیده سال هم در گالری سلام (سام سنتر) به‌نمایش گذاشته شده است. می‌توانید همین فردا بروید و آثار را ببینید. البته نگران نباشید تا 21شهریور فرصت دارید.

رؤیای شب تابستان - ویلیام شکسپیر هنوز هم تماشاگران را به سالن نمایش می‌کشاند. نمایش «رویای شب تابستان» نوشته ویلیام شکسپیر، به کارگردانی مریم کاظمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از ۱۱شهریورماه اجراهای خود را در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کرد. این نمایش حاصل برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مریم کاظمی از شهریور‌ماه سال۹۶ توسط انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک است که فرایند آموزش و تمرین آن یک‌سال به طول انجامیده است. فردا (دوشنبه ۱۹ شهریور) آخرین فرصت برای تماشای این نمایش است. رویای شب تابستان ساعت۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.



محرم در موزه رضا عباسی - اگر اهل موزه رفتن هستید و علاقه‌مند به آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای، حتما فردا سری به موزه رضا عباسی تهران بزنید. برای نخستین‌بار به ‌مناسبت فرارسیدن ‌ماه محرم، اشیای سیدعرب، از نقاشان مشهور قهوه‌خانه‌ای مربوط به دوره پهلوی، از مخازن موزه خارج شده و به نمایش گذاشته شده است. فقط تا فردا فرصت دارید از ساعت 9تا 19 از 11تصویر عاشورایی بازدید کنید. جالب است بدانید که نمونه‌های قابل توجهی از آثار هنرمندان نقاشی قهوه‌خانه‌ای در موزه رضا عباسی نگهداری می‌شود.

هفته فرهنگی بلوچ - رویداد چهارروزه «بلوچی پجار» به‌معنای شناخت بلوچ با هدف آشنایی با چهره واقعی بلوچستان، به همراه نمایشگاه سوزن‌دوزی «بانوک» از 17شهریور آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد. این پویش با هدف ایجاد فرصتی تازه برای آشنایی با فرهنگ بلوچی و با شعار «نه سیاه و نه سفید، بلوچستان را واقعی ببینیم» در حال برگزاری است. برگزار‌کننده این رویداد، «پویش ایران من» است که از سال۱۳۹۵ در زمینه ساخت بیش از ۵۰مدرسه در مناطق کم‌برخوردار کشور فعال بوده است. هفته فرهنگی بلوچ را می‌توانید در این نشانی ببینید: میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان ۳۵، شماره ۱۴.



پیشنهاد ویژه برای اهل فوتبال - اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) رقابتی جدید برای جلب توجه طرفداران فوتبال در سراسر کره زمین راه انداخته است. نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا تورنمنتی جدید است که تمامی 55کشور عضو یوفا در آن حضور دارند.
این کشورها براساس رده‌بندی‌شان در رنکینگ اتحادیه فوتبال اروپا در 4لیگ تقسیم شده‌اند و از چندشب پیش رقابت با یکدیگر را شروع کرده‌اند. قرارگرفتن تیم‌های معتبر اروپا در سید A باعث شد تا تمام رویارویی‌ها برای طرفداران فوتبال جذاب باشند؛ مثلا همین فردا شب ایتالیا با پرتغال بازی می‌کند.
پرتغال با کریس رونالدو در جام‌جهانی2018 حضور درخشانی نداشت ولی به هرحال آنها قهرمان اروپا هستند و ایتالیا هم همیشه یکی از پرطرفدارترین‌ها در ایران بوده. این دو تیم می‌توانند فردا شب (ساعت 23:15) اهالی فوتبال در ایران را سرگرم کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید