• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29759
+
-

اختصاص 3.5میلیارد دلار به بخش درمان

خبر
اختصاص 3.5میلیارد دلار به بخش درمان

وزیر بهداشت  از اختصاص 3.5میلیارد دلار به بخش بهداشت و درمان کشور در سال‌جاری خبر داد.
سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد افزود: این مبلغ با تأکید رئیس‌جمهوری برای کاهش تبعات نوسانات ارزی در بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است. وی اظهار داشت: دولت در هر شرایط مانع از آسیب و سختی‌های نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی حاصل از آن بر بخش بهداشت و درمان برای مردم می‌شود.
وی صرفه‌جویی را اولویت نخست وزارت بهداشت و بخش‌های تابعه آن ذکر کرد و گفت: سعی شده است کاهش هزینه‌های اضافی تأثیری بر ارائه خدمات مطلوب به مردم ایجاد نکند. البته برخی اقلام و اقدامات اضافی که حذف آن مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کرد از پوشش بیمه حذف شد که ازجمله آنها می‌توان به همپوشانی بیمه‌ها برای افراد اشاره کرد که هم‌اکنون هر شخص فقط از یک دفترچه بیمه برخوردار است.
وی با انتقاد از پرداخت نشدن منظم مطالبات معوقه پزشکان توسط بیمه‌ها طی 5سال گذشته، اظهار داشت: با وجود تأکیدات و پیگیری‌های مستمر، این مهم محقق نشد.
قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: داروسازانی  که طی یک سال گذشته دارو را با ارز 30هزار ریال عرضه کرده‌اند، در این مدت با وجود نوسانات نرخ ارز هنوز مطالبات خود را از بیمه دریافت نکرده‌اند که اکنون با منت یا با عنوان فروش اوراق بهادار به‌دنبال پرداخت آن هستند.

الکترونیک شدن خدمات؛ از تولید خدمت تا صورتحساب‌ها 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز  گفت: باید خدمات از تولید خدمت تا صورتحساب‌ها، الکترونیکی شود؛ به همین سبب استقرار سازمان الکترونیک از اولویت اصلی این سازمان بیمه‌گر است.
طاهر موهبتی گفت: ایده‌آل‌ترین حالت،  الکترونیکی شدن تولید سند تا رسیدگی اسناد است. همچنین مباحثی مانند هم‌پوشانی بیمه‌ای و اجرای راهنماهای بالینی و نظام ارجاع باید بیشتر از همیشه پیگیری شود. همچنین تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری، ‌پایلوت الکترونیک کردن داده‌ها در شهر اصفهان به پایان خواهد رسید و پس از آن باید در دیگر استان‌ها اجرایی شود. وی ادامه داد: در واقع باید خدمات از تولید خدمت تا صورتحساب‌ها الکترونیک شود. همچنین گفتنی است  بحث استحقاق‌سنجی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.گفتنی است پایگاهی به‌صورت مجازی شکل گرفته و آنچه مدنظر قانونگذار بوده تا حدودی عملی شده است.(همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید