• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29146
+
-

فردا اخبار

فردا اخبار

سه‌شنبه، 13شهریور- در روز بزرگداشت  ابوریحان بیرونی چه کارهایی غیر از نگاه‌کردن به آسمان می‌توانیم انجام بدهیم؟ از او و درباره او کتاب‌های فراوانی در کتابفروشی‌های شهر وجود دارد. خواندن «تحقیق ماللهند» یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مطالعه در روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی است. این کتاب با نام کامل «تحقیق ماللهند من مقوله مقبوله فی العقل أو مرذوله» یکی از آثار نایاب دانشمند سرشناس ایران است. او پس از سفر به هند به همراه لشکر سلطان محمود غزنوی شروع به نوشتن این کتاب کرد. فرهنگ، باورها، آداب و رسوم و فلسفه‌ هندی‌ها از موضوع‌هایی است که ابوریحان بیرونی در این اثر به آنها پرداخته. آثار باقیه (از مردمان گذشته) یکی دیگر از پیشنهادهای خواندنی برای چنین روزی است. درباره زندگی و آثار ابوریحان بیرونی هم کتاب‌های متنوعی در کتابفروشی‌های شهر پیدا می‌شود.

سه‌شنبه، 13شهریور- ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در تازه‌ترین کنسرت خود اثر ماندگار «نی نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده را برای مخاطبان اجرا می‌کند. اورتور «پل» به آهنگسازی مهران روحانی، قسمت اول سوئیت سمفونی «زندگی» به آهنگسازی عباس علوی و حسین کاج، کنسرتو برای گیتار و ارکستر به آهنگسازی امیر محمودی با سولیست گیتار اشکان عقبایی، «مرثیه برای ویولن و ارکستر» اثر علی بیرنگ با سولیستی ویولن پدرام فریوسفی و اجرای آثار دیگری از آهنگسازان ایرانی بخش‌های دیگر این کنسرت را تشکیل می‌دهند. این کنسرت ساعت 21:30پنجشنبه ۱۵ شهریور در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. سایت ایران کنسرت هم‌اکنون برای خرید اینترنتی بلیت این کنسرت باز است.

سه‌شنبه، 13شهریور- فردا در خانه هنرمندان ایران چه خبر است؟ موقعیت خانه هنرمندان (واقع در خیابان ایرانشهر)، وسعت این مجموعه و تنوع خدمات باعث شده در تمام روزهای هفته افراد زیادی آن حوالی دیده شوند. این روزها نمایشگاه نقاشی‌های احسان ابراهیم‌نژاد در خانه هنرمندان برپاست. اینطور که در توضیح نمایشگاه آمده، قرار است در این نقاشی‌ها، اساطیر ایران را در برزخی میان خیر و شر تماشا کنیم. البته در خانه هنرمندان گزینه‌های دیگری هم برای تماشا وجود دارند. مثلا مروری بر آثار محمد مهدی انوشفر که توسط انجمن هنرمندان سفالگر برپا شده یا نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلان فیلم محمدعلی باطنی با عنوان «۱۳۵۰بود» که ۱۶۰پوستر فیلم را به نمایش گذاشته است.



سه‌شنبه، 13شهریور- شاید شما هم از خدمات، نحوه برخورد کارمندان و حقوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی دل خوشی نداشته باشید اما از آنجا که این حرف‌ها برای آدم بیکار آب و نان نمی‌شود، کمی دست بجنبانید تا از ثبت‌نام آزمون استخدامی متمرکز سال 97سازمان تأمین‌اجتماعی جا نمانید. حسین حسینی آذرنوش ـ مدیرکل امور اداری تأمین اجتماعی ـ اعلام کرد: این سازمان به‌منظور تأمین نیروی انسانی خود، آزمون کتبی برگزار می‌کند. برای ثبت‌نام در این آزمون که از 5شهریور آغاز شده تا 13شهریور فرصت دارید و اصل آزمون کتبی نیز در روز 20مهر 97 در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.



سه شنبه 13 شهریور - موسیقی و ادبیات چقدر می توانند به کامل شدن یکدیگر کمک کنند؟ اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی بینارشته‌ای در موسیقی با عنوان «موسیقی و ادبیات» به وسیله معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. در این نشست که به ارتباط موسیقی و ادبیات می‌پردازد، صاحبنظرانی چون محمدعلی معلم دامغانی ریاست فرهنگستان هنر، اردوان طاهری پژوهشگر موسیقی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی، حاتم عسگری استادیار رشته موسیقی در دانشگاه هنرهای زیبا، مهدی ستایشگر سردبیر ماهنامه موسیقی و آزیتا فیروزی استادیار رشته فلسفه هنر در دانشگاه آزاداسلامی به سخنرانی می‌پردازند. نشست تخصصی «موسیقی و ادبیات»، روز سه‌شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۵، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ میزبان علاقه‌مندان است.

سه‌شنبه 13شهریور -  «کفخواب» عنوان اثری نمایشی است که کارگردانی مشترک آن برعهده سعید زارعی و مهسا علافر است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از تاریخ ۱۳شهریورماه به‌ مدت ۳ شب در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شود. نکته قابل توجه درباره این اجرا این است که کودکانی که در مقام بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند، از میان کودکان مؤسسه شکوفا انتخاب شده‌اند. این اجرای خیریه فقط برای 3شب (۱۳، ۱۴ و ۱۵ شهریور) روی صحنه می‌رود و تمامی عواید این نمایش خرج تحصیل کودکان مؤسسه شکوفا خواهد شد.



سه‌شنبه 13شهریور - محمدرضا گلزار دوباره روی استیج خواهد رفت؛ 13شهریور‌ماه در 2 سانس 19:30و 22:15. این بازیگر با وجود فعالیت در دهه چهارم زندگی‌اش، هنوز طرفداران نوجوان خود را حفظ کرده و هر بار در کنسرت خود حاشیه و داستان‌های جدیدی می‌سازد. گلزار پس از برنامه کنسرت‌ها تا مدت‌ها خوراک رسانه‌های مختلف خواهد بود. پس به‌نظر این کنسرت را که در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و بلیت‌هایش از 55تا 155هزار تومان به فروش می‌رسد نباید از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید