• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 29010
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vLKL
+
-

فردا اخبار

فردا اخبار

دوشنبه 12شهریور - فقط 3روز وقت دارید بروید و روایت ۴ انسان را که سال‌ها پیش مرده‌اند و حالا قصد دارند با کمک یک آیین به زندگی برگردند، ببینید. نمایش آهواره در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفته است. بروید و این نمایش را با بازی علی باقری، نگار جواهریان، الهام کردا، محمد ولی‌زادگان و کارگردانی احسان گودرزی و صدای احترام برومند در یک ساعت و ۱۰ دقیقه تماشا کنید. آهواره تلاش می‌کند با مخاطب گفت‌وگو کند و شما را راحت نخواهد گذاشت و مشارکت تماشاگران را می‌طلبد؛ مشارکتی فارغ از گزینه انتخاب که با صدای احترام برومند سعی بر درگیرکردنتان دارد. اگر بخواهید خیلی عزت سر خودتان بگذارید می‌توانید ۴۰هزار تومان برای خرید بلیت خرج کنید و اگر فقط می‌خواهید تنها سر درآورید که بازیگران محبوب‌تان روی صحنه چه می‌کنند به بلیت‌های بیرون از ظرفیت اکتفا کنید و ‌۳۰هزار تومان پرداخت کنید.

دوشنبه 12شهریور - تا قبل از سال98رئیسعلی دلواری جایی در تقویم نداشت اما از آن سال به بعد شورای‌عالی انقلاب تصمیم گرفت که این روز را به مناسبت کشته شدن رهبر قیام جنوب علیه نیروهای انگلیس در دوره جنگ جهانی اول به نام «روز مبارزه با استعمار انگلیس» سند بزند.

 آنها که اهل دیدن فیلم‌های تاریخی هستند، حتما اسم این قهرمان اهل تنگستان را قبل از نامگذاری‌ رسمی در سریال قبل انقلابی «دلیران تنگستان» شنیده‌اند.
 
شاید بد نباشد در روزی که با نام این قهرمان جنوبی گره خورده است، این فیلم را اینترنتی سفارش دهید تا دوباره صحنه‌های نبرد مردانی با لباس‌های بلند ایرانی در برابر انگلیس‌ها بر صفحه تلویزیون خانه‌تان نقش ببندد.

 اگر هم اهل جنوب و حوالی بوشهر هستید، می‌توانید سری به خانه رئیسعلی دلواری که این روزها به همت بازماندگانش به موزه تبدیل شده است، بزنید و ببینید که رهبر دلیران تنگستان در چه حال و هوایی در برابر انگلیس‌ها قد علم کرد.


دوشنبه 12شهریور - قدم زدن در خانه محمودخان میرزا حسابی گزینه‌ای مناسب برای روز 12شهریور به شمار می‌رود. سیدمحمود حسابی (معروف به پروفسور حسابی، فیزیک‌دان سرشناس ایران) یکی از محبوب‌ترین چهره‌های علمی در تاریخ ایران محسوب می‌شود. توجه عموم مردم به زندگی پروفسور حسابی باعث شد اندکی پس از درگذشت ش (۱۲ شهریور ۱۳۷۱) خانه‌اش در تهران تبدیل به موزه شود. این موزه در واقع خانه‌ای زیبا با حیاطی پر از گل و گیاه در خیابان مقصودبیک (واقع در خیابان تجریش) است. در موزه دکتر حسابی می‌توانید قدم بزنید و وسایل شخصی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها و تقدیرنامه‌ها و عکس‌های قدیمی و متن نطق‌ها و نوشته‌های پروفسور را تماشا کنید.

دوشنبه 12شهریور- مجموعه‌ای از احساسات و عواطف در حالت‌ها و موقعیت‌های متفاوت در کافه‌های شهر تهران؛ این توضیح نمایشگاه نقاشی‌های ویدا جیلانچی است که روز 13شهریور در گالری کاما به روز اختتامیه می‌رسد. عنوان این نمایشگاه «آرامش معاصر» است و خانم جیلانچی تلاش کرده آدم‌های کافه‌رو را با وضعیت روانی‌شان روی بوم ثبت کند.

 ویدا جیلانچی تاکنون در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری حضور داشته و این نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش است. پس اگر گذرتان به حوالی خیابان پاسداران افتاد، می‌توانید سری هم به آرامش معاصر بزنید. 

نشانی: خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم.


دوشنبه 12شهریور- درست است که قیمت آی‌فون ایکس در ایران سر به فلک کشیده، و آی‌فون 8 بالای 11 میلیون خرید و فروش می‌شود، و درست است که شاید خرید گوشی‌های آی‌فون این روزها برای خیلی‌ها به یک‌رؤیا تبدیل شده‌باشد، اما خبر معرفی آی‌فون‌های جدید در کنفرانس پرزرق و برق اپل که معمولا زمان آن تا چند روز پیش از برگزاری محرمانه باقی می‌ماند، همیشه جذابیت خاص خود را دارد. حدس و گمان‌ها خبر از آن می‌دهند که امسال اپل می‌خواهد آی‌فون‌های جدیدش را در هفته‌های اول شهریور رونمایی کند. پس این روزها گوش به زنگ باشید، شاید مدل جدید‌تر و بزرگ‌تر آی‌فون، با نام‌های احتمالی ‌آی‌فون ایکس پلاس، آی‌فون 11یا آی‌فون 9 را همین روزها رونمایی کنند. همچنین چشم‌انتظار 2 گوشی جدید دیگر نیز باید باشید، آی‌فونی با 3 دوربین پشتی و آی‌فونی مقرون‌ به ‌صرفه‌تر از آی‌فون‌های دیگر.


دوشنبه 12شهریور- پیاده‌راه چهارباغ اصفهان را که 2سال در حال ساخت بود، برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده کرده‌اند؛ جشنواره‌ای که سی‌و‌یکمین دوره‌اش را از سر می‌گذراند و از چند روز پیش شروع شده و تا 14شهریور وقت هست که اصفهانی‌ها دست بچه‌هایشان را بگیرند و راهی چهارباغ تازه ساخت شوند. به‌خصوص آنکه در طول سال تقریبا قحطی این نوع فیلم‌های کودک و نوجوان را در فهرست اکران داریم. مهم‌تر آنکه سرویس‌های حمل‌ونقل رایگان هم از نقاط مختلف شهر آماده‌اند مردم را به سمت پردیس چهارباغ ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید