• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2876
+
-

ضرورت تغییر شیوه حفاظت از مناطق

معاون محیط زیست از تلاش برای پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب‌دیده خبر داد

ســـرپــرست معـــاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست بر لزوم تغییر در شیوه‌های حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی محیط‌زیست استان خراسان‌جنوبی، حمید ظهرابی در سفر به استان خراسان‌جنوبی، در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت‌شده مظفری شهرستان فردوس افزود: باید مردم و بخش خصوصی را نیز در امر حفاظت و حراست از محیط‌زیست دخیل کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری محیط‌زیستی تأثیرات مثبتی روی حمل‌ونقل، صنایع‌دستی منطقه و... داشته و عموم مردم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: قرق‌های اختصاصی در مناطق مهم است و بر همین اساس، برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی در این زمینه در دستورکار قرار دارد.

ظهرابی درخصوص خسارت وحوش به مزارع کشاورزی هم تصریح کرد: سازمان در این مورد در حال پیگیری است و چنانچه اعتباراتی از طریق مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها برای پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب‌دیده درنظر گرفته شود، می‌توان گام‌های مؤثری در این زمینه برداشت.

 وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: براساس همین تفاهمنامه تجهیزات محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست به‌زودی تأمین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به صدور پروانه شکار در مناطق افزود: تدابیری اندیشیده‌شده تا با صدور پروانه شکار در مناطق، درآمد حاصل از آن عاید مردم محلی همان منطقه شود که بی‌شک این امر در حفاظت و حراست از مناطق و گونه‌های جانوری مؤثر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید