• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2867
+
-

تأکید بر صیانت از آثار تاریخی برای جذب گردشگر

سوژه روز
تأکید بر صیانت از آثار تاریخی برای جذب گردشگر

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایران در حوزه گردشگری را برخورداری کشور از ابنیه تاریخی، میراث‌فرهنگی و تمدنی خواند و تأکید کرد: هرچه بیشتر به موضوع میراث‌فرهنگی بپردازیم به توسعه گردشگری کمک می‌کنیم.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان با اعلام اینکه احیای بناهای تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور نقش مؤثری دارد، افزود: برخی کشورها با تاریخ و جغرافیای محدود، برای خودشان موضوعات مصنوعی تولید می‌کنند، اما خوشبختانه ایران با ظرفیت‌های متعدد، سایت‌های تاریخی و ابنیه تاریخی که نشان‌دهنده تمدن کهن است، مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: گردشگران فرهنگی عمده گردشگران ورودی ما هستند که درآمد خوبی برای کشور ایجاد می‌کنند و بنابراین رسیدگی به ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی گفت: باید در نگاه مدیران رده بالای کشور نسبت به فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تغییر ایجاد کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در حوزه اقتصاد و شاخصه‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی و اشتغال نقش ایفا کنیم و برای کشور درآمدزا باشیم.

مونسان با اشاره به تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی برای تغییر نگاه مسئولان رده بالای کشور به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در این راستا، 4مصوبه خوب از هیأت دولت گرفته و توانسته‌ایم گردشگری را به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم در مبحث اشتغال فراگیر در بودجه ۹۷ مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال روستایی هم با توجه به اینکه ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده سازمان میراث‌فرهنگی توانست 2سهم ۱۰درصدی برای صنایع‌دستی و گردشگری از این بودجه دریافت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید