• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28591
+
-

احتکار آهن در آذربایجان غربی صحت ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: این سازمان هیچ گزارشی درباره احتکار آهن در انبارها نداشته است


المیرا نوری|  ارومیه – خبرنگار :

افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمت برخی اقلام، سودجویان و دلالان را بر آن داشت تا با احتکار اجناس، سبب کاهش عرضه و در نتیجه بالا رفتن قیمت بیش از حد آنها شوند. یکی از این اقلام، آهن و میلگرد است که با نرخ ۳ برابری نسبت به روزهای گذشته به فروش می‌رسد، اما آنچه شوک بزرگی به اخبار اقتصادی آذربایجان غربی وارد کرد، شایعه احتکار ۶ هزار میلیارد تومانی آهن در انبارهای بزرگ این استان بود که  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با همشهری آن را رد کرد.  

«جعفر صادق اسکندری» اظهار کرد: خبر احتکار آهن در انبارهای آذربایجان غربی صحت نداشته و این سازمان هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نکرده است. وی با اعلام این‌که در بازرسی‌های انجام‌شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، 17 مورد از انبارهای مشکوک به احتکار استان کشف شدند، تصریح کرد: بیش از 8 هزار انبار در استان به ثبت رسیده که تنها در ۱۷ مورد از آنها اقلام مختلف مشکوک به احتکار کشف شده است. اسکندری با تاکید بر این‌که انبار جزو لاینفک بخش‌های صنعتی و تولیدی است و هر بخش باید موجودی انبار خود را به طور مرتب به این سازمان اعلام کند و در غیر این صورت مشکوک به احتکار شناخته می‌شود، اظهار کرد: انبارهای محکوم به احتکار، حامل اقلامی همچون برنج، روغن خوراکی، کاغذ، روغن و سایر موارد بوده و هیچ‌ احتکار آهنی در این میان مشاهده نشده است. وی با بیان این‌که قیمت آهن در بورس تعیین شده و به صورت سراسری و یکسان به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود، گفت: عواملی که بر قیمت آهن تاثیرگذار است، هزینه حمل‌و‌نقل آن طبق مسافتی است که از محل تولید تا مقصد پیموده می‌شود. میزان متقاضی آهن در بورس هم بر قیمت این محصول تاثیرگذار است. در حال حاضر هیچ صادرات آهن و فولادی از آذربایجان غربی صورت نمی‌گیرد و این استان در زمره واردکنندگان این فلزات است.


احتکار آهن نداریم 

روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی خبر منتشرشده درباره احتکار آهن در انبارهای آذربایجان غربی را کذب عنوان و تاکید کرد: هیچ پرونده‌ای دال بر احتکار آهن در اداره کل تعزیرات استان موجود نیست. احتکار آهن در دیگر استان‌های کشور انجام گرفته است، ولی آذربایجان غربی از این احتکار مبرا بوده و پرونده‌های احتکار در آن بیشتر در حوزه مواد غذایی و لاستیک است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید