• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28586
+
-

دربی صنعتی‌ها در تبریز

2 تیم همشهری تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز در هفته ششم، دربی جذاب لیگ برتر را برگزار خواهند کرد.

ورزش
دربی صنعتی‌ها در تبریز

جهانبخش احمدیان | تبریز – خبرنگار:‌

دیدارهای لیگ برتر هفته به هفته جذاب‌تر می‌شود و در هفته ششم هم قرار است یکی از دربی‌های جذاب لیگ بین 2 تبریزی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود. 
تراکتورسازی پنجشنبه میزبان همشهری خود یعنی ماشین‌سازی است تا پرشورهای تبریزی پایان هفته جذابی را در فوتبال تبریز شاهد باشند. دیداری که پس از تساوی 2 - 2 و بازی خوب تراکتورسازان مقابل سپاهان در اصفهان، روحیه شاگردان «جان توشاک» را برای صف‌آرایی مقابل دیگر تیم همشهری دو چندان کرده است. 


رقبای قدیمی به هم رسیدند

در هفته ششم 2 نماینده استان باید در تبریز و استادیوم سهند مجموعه ورزشی یادگار امام به مصاف همدیگر بروند. 2 تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال تبریز و شمال غرب کشور که سال‌ها به عنوان رقیب جدی یکدیگر در تبریز مطرح بوده‌اند، امسال با شرایطی کاملا متفاوت وارد لیگ هجدهم شده‌اند. تراکتورسازی و ماشین‌سازی در دهه‌های 60 و 70 رقیب جدی همدیگر بودند و این رقابت بیشتر از زمین، روی سکوهای استادیوم باغشمال قابل ملاحظه بود. شعارها و کری‌های فوتبالی، دربی تبریز را هم مانند دیگر دربی‌های دنیا، تماشایی می‌کرد. هر چند در یک دهه اخیر وضعیت هواداری از تیم‌ها در تبریز به طور کلی با گذشته فرق کرده است و دربی‌های تبریز بیشتر رنگ برادری و اتحاد گرفته‌اند، اما همین اتحاد هم چیزی از هیجان هواداران 2 تیم برای حضور مقتدرانه در زمین نمی‌کاهد. 


تراکتور هماهنگ و ماشین بحران‌زده

تراکتور پس از گذشت 5 هفته از آغاز مسابقات هماهنگی خوبی در خط میانی و حمله به دست آورده است. در کنار این هماهنگی، تغییر سیستم تیمی از 2-5-3 به 1-3-2-4، نقش مهمی در ارائه بازی خوب و هماهنگ بین بازیکنان دارد. اگر چه مدافعان این تیم در حد و اندازه تیم بزرگی مثل تراکتور بازی نمی‌کنند، ولی نمایش زیبای هافبک‌های تراکتور و مهاجمان خارجی این تیم، ضعف خط دفاعی را زیاد به چشم نمی‌آورد. «رضا شربتی» و «احمد عبدالله‌زاده» 2 مدافع کناری تراکتور نتوانسته‌اند حضور موفقی در خط دفاعی این تیم داشته باشند و حریفان برای این نقاط ضعف تراکتور برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند. همان کاری که سپاهان هفته گذشته انجام داد و بیشتر ارسال‌های این تیم از سمت چپ تراکتورسازی و جایی که شربتی حضور داشت ارسال می‌شد.

ماشین‌سازی تبریز اما با کسب 4 تساوی و یک شکست به کار خود در هفته پنجم این رقابت‌ها پایان داد و همین نتایج ضعیف موجب برکناری سرمربی این تیم شد. «فیروز کریمی» که در مصاحبه‌های خود بارها از مدیریت تیم انتقاد کرده بود، در آخرین مصاحبه هم این روند را ادامه و از عدم جذب بازیکنان درخواستی خود در 6 پست مختلف خبر داد. همین مصاحبه تند به علاوه نتایج ضعیف و باخت خانگی در برابر ذوب آهن اصفهان، موجب شد تا مدیریت تیم وی را برکنار کرده و به دنبال انتخاب سرمربی جدید باشد. 

دیدار تراکتور‌سازی و ماشین‌سازی پنجشنبه هفته جاری از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود این دیدار در ساعت 19:25 برگزار شود اما به دلیل کاهش دمای هوا زمان این بازی تغییر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید