• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28585
+
-

جاده‌های حادثه‌ساز در مسیر بهسازی

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان: 35 نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شوند

راه
جاده‌های حادثه‌ساز در مسیر بهسازی


نسا خلخالی|  ارومیه – خبرنگار:

آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان 8500 کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند. سالانه 7 میلیون تردد در سطح جاده‌های استان ثبت می‌شود و 3 میلیون تردد از جاده‌های مرزی استان صورت می‌گیرد و به دلیل ایمن نبودن راه‌ها سالانه تعداد زیادی از این ترددها به تصادف می‌انجامند. ایمنی راه‌ها یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها در توسعه استان به لحاظ گردشگری و جذب سرمایه محسوب می‌شود و به همین دلیل است که باید گام‌های محکمی برای ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی استان برداشته شود.


23 نقطه حادثه‌خیز بودجه ندارند

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی می‌گوید: ۴۴ نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان وجود دارند که از این تعداد 35 نقطه به لحاظ پرتصادف بودن، اولویت‌دار هستند و باید هرچه سریع‌تر اقدام به رفع آنها شود.

«ارسلان شکری» از تصویب ۱۰ نقطه برای اصلاح و قرار گرفتن ۲۵ نقطه حادثه‌خیز در دستور کار برای بررسی و اقدام خبر می‌دهد و می‌افزاید: ۲۳ نقطه پرحادثه دیگر نیز در استان وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار، امکان رفع کامل آنها وجود ندارد و تنها به صورت برنامه میان‌مدت و از طریق آشکارسازی و نصب علائم ایمن‌سازی می‌شوند.
وی بر لزوم اصلاح هرچه سریع‌تر نقاط پرحادثه استان تاکید و اظهار می‌کند: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که البته این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد. اما باید تمامی تلاش خود را انجام دهیم تا میزان تصادفات بر اثر نامناسب بودن جاده‌ها به حداقل برسد. این مسئول اجرای عملیات آشکارسازی و ایمن‌سازی جاده‌ها، نصب دوربین‌های سرعت‌سنج و حضور مستمر پلیس راه استان در جاده‌ها را به عنوان عوامل کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای و تلفات ناشی از آن معرفی می‌کند.


محورهای ارتباطی ارومیه ایمن شدند

رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه هم از عملیات ایمن‌سازی در بیشتر محورهای ارتباطی شهرستان ارومیه خبر می‌دهد و می‌گوید: عملیات ترمیم و روکش آسفالت محور ارومیه - اشنویه از کیلومتر اول تا کیلومتر 4 و از کیلومتر 28 تا کیلومتر 35 اجرا شد که به این منظور 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

«صادق حبیب‌زاده» با اشاره به ایمن‌سازی محور ارومیه - مهاباد به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز استان، اظهار می‌کند: تسطیح و ساماندهی محدوده بریده‌های بلوار شهید فعال موجب حذف نقاط حادثه‌خیز این محور شده است. همچنین رمپ‌های ورودی و خروجی روستاهای محور ارومیه- مهاباد برای جلوگیری از تصادفات در این محور ساماندهی شد.  حبیب‌زاده عنوان می‌کند: تسطیح و رگلاژ شانه‌های خاکی در 6 کیلومتر اول جاده مهاباد انجام گرفته و هم‌اکنون تا کیلومتر 40 در حال اجراست. 

وی با اشاره به اهمیت محور ارومیه - مهاباد در بحث تردد بیان می‌کند: شست‌وشوی تابلوهای علائم در محور فوق به طول 24 کیلومتر و پاکسازی محدوده و حاشیه پل‌ها برای آشکارسازی ابنیه فنی تا کیلومتر 30 در محور فوق به اتمام رسید. همچنین شست‌وشوی تابلوهای علائم محور ارومیه - سلماس به طول 8 کیلومتر و اصلاح، مرمت و آشکارسازی دوربرگردان‌های محور فوق انجام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ارومیه از عملیات راهداری در جاده اصلی انهر خبر می‌دهد و می‌گوید: لکه‌گیری 5 کیلومتر اول جاده اصلی انهر به سمت سه‌راهی چهارده شهید به اتمام رسیده و عملیات روکش آسفالت به‌زودی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال آغاز می‌شود.
حبیب‌زاده با بیان این‌که ساماندهی جاده امامزاده به روستای کشتیبان در دست اقدام است، می‌گوید: اداره راهداری ارومیه آمادگی کامل خود را برای ساماندهی و تعریض محور روستایی امامزاده به کشتیبان و همچنین ارتقای درجه راه روستایی به راه فرعی در صورت آزادسازی از سوی دهیاران و شوراهای حوزه مربوطه اعلام می‌دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید