• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28365
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/K9jx
+
-

تسهیلات ویژه دوچرخه‌سواری برای دانش‌آموزان و معلمان

شهرداری تهران در طرحی برای یکپارچگی وسایل نـقـلـیـه، قـصد به اشتراک‌گذاری دوچرخه در سطح شهر را دارد. مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران معتقد است، از این طرح شاید دیر استقبال شود اما در نهایت فراگیری مناسبی در بین عموم مردم خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، یعقوب آزاده‌دل درباره اینکه این طرح با چه انگیزه و هدفی برای شهر تهران برنامه‌ریزی شده، گفت: استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل پاک در بسیاری از شهرهای دنیا جاافتاده است. در شهرهای پرترافیک و آلوده دوچرخه می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای جا‌به‌جایی‌های درون‌شهری باشد. شهرداری تهران هم با همین رویکرد قصد انجام این طرح را در پایتخت دارد. به گفته وی، شهرداری موضوع استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را از مدت‌ها پیش شروع کرده است. هرچند استقبال پرشوری از این موضوع تاکنون نشده اما تلاش ما این است تا با پیاده‌سازی‌ جدی‌تر این طرح افراد بیشتری را برای استفاده از دوچرخه جذب کنیم.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران درباره اینکه این سازمان برای پیاده‌سازی این طرح از چه نهادهایی کمک گرفته و به هماهنگی با کدام نهادها بیشتر نیاز دارد، گفت: این طرح برای پیاده‌سازی‌ به همکاری همه ارگان‌هایی که در حوزه مدیریت شهری درگیر هستند، نیاز دارد اما مهم‌ترین این نهادها پلیس راهور ناجا و شهرداری است که نیاز است بیشترین هماهنگی بین این سازمان‌ها انجام شود. آزاده‌دل درباره همکاری‌های انجام شده از سوی پلیس راهور به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در اجرای این طرح گفت: پلیس در موضوع گواهینامه همکاری لازم را با ما داشته است. با توجه به اینکه دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می‌شود اما هم‌اکنون نیازی به اخذ گواهینامه برای استفاده از آن نیست. در موضوع تصادف هم تکلیف روشن شده و اگر برخوردی انجام شود، پلیس با توجه به کروکی مقصر را شناسایی و معرفی می‌کند. پلیس درباره استفاده از مسیرها، جانمایی و همینطور آموزش همکاری‌های لازم را با ما داشته است.

به گفته مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک شهرداری تهران، موفقیت این طرح نیازمند آن است که روند اجرا آهسته و البته پیوسته باشد؛ چراکه در همه جای دنیا هم روند همین است. وی تصریح کرد: شاید گاهی نیاز باشد که شتاب‌دهنده‌هایی برای افزایش سرعت به‌وجود آید اما به عقیده من شرایط اجتماعی و سیاسی درحال‌حاضر به‌گونه‌ای نیست که چنین اتفاقی رخ دهد؛ با این حال سرعتی که هم‌اکنون داریم، سرعت قابل‌قبولی است. آزاده‌دل با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای اجرای هرچه موفق‌تر این طرح گفت: هم‌اکنون روی 3گروه دانشجویی، دانش‌آموزی و معلمی تمرکز کرده‌ایم و سیاست‌های تشویقی برای این 3 گروه در نظر داریم. تسهیلاتی مانند پارکینگ و چرخ‌بند برای استفاده این گروه از دوچرخه‌های اشتراکی درنظر گرفته شده که امیدواریم در آینده افزایش پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید