• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151324
+
-

این‌روزها دوچرخه کجاها پیدا می‌شود؟

دوچرخه این‌جا، دوچرخه‌آن‌جا، دوچرخه همه‌جا!

علی مولوی

دوچرخه‌جان بزرگ شده و حالا 21سالگی‌اش را جشن گرفته؛ اما دوچرخه فقط قد نکشیده، فقط صدایش دورگه نشده و فقط جوش‌های جوانی روی صورتش سبز نشده؛ این‌روزها دوچرخه حتی در دورانی که به‌صورت کاغذی منتشر نمی‌شود، گسترش پیدا کرده و همه‌جا هست. شاید یکی از شانس‌های دوچرخه این باشد که فرزند قرن بیست و یکم است و در این قرن تازه و همراه پیشرفت فناوری، راه‌های متنوعی برای ارتباط با دوچرخه وجود دارد. شما چه‌قدر این فضاها را می‌شناسید؟ در این فضاها هم، هم‌رکاب دوچرخه هستید؟


کانال تلگرام دوچرخه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های دوچرخه در فضای مجازی، کار خود را از 21 دی‌ماه 1394 آغاز کرد و تا امروز، بدون توقف رکاب زده است. در ابتدا دلیل اصلی افتتاح این کانال، انتشار و آرشیو نسخه‌ی پی‌دی‌اف دوچرخه بود تا نوجوانانی که در شهرستان‌های دور زندگی می‌کنند
یا به هردلیلی نتوانستند نسخه‌ی چاپی دوچرخه را بخرند، از خواندن دوچرخه جا نمانند. به این ترتیب در حال حاضر مخاطبان این کانال به آرشیو کامل دوچرخه از شماره‌ی 800 تا امروز که شماره ی 1065 است، دسترسی دارند و انگار تمام این شماره‌ها همیشه در جیبشان است!
اما این همه‌ی ماجرا نیست. علاوه بر انتشار نسخه ی پی‌دی‌اف، اخبار، مطالب یا ویدیوهای مهم دوچرخه، یکی دیگر از فعالیت‌های مهم این کانال تلگرامی، انتشار پادکست‌های گروه رادیودوچرخه از سال 1395 تا حالاست.
البته این‌روزها انتشار پادکست‌های دوچرخه تنها به کانال تلگرام محدود نمی‌شود و اگر در سایت‌های «شنوتو» یا «کست‌باکس» هم عضو باشید، می‌توانید پادکست‌های دوچرخه را بشنوید.
docharkheh_weekly@
shenoto.com/channel/radio-docharkheh
castbox.fm/vc/3363278



این‌روزها اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی هرمؤسسه، شرکت و رسانه‌ای تبدیل شده، اما هفته‌نامه‌ی دوچرخه خیلی پیش‌تر از این‌ها و
از 22 اسفند 1393 کار صفحه‌ی اینستاگرام خود را شروع کرد.
حالا اینستاگرام دوچرخه تقریباً هفت ساله است و امروز که این یادداشت را می‌خوانید، بیش از سه‌هزار پُست دارد و یکی از فضاهای مهم ارتباط نوجوان‌ها با دوچرخه است. خیلی از تصویرگرها و عکاس‌های نوجوان از طریق اینستاگرام با دوچرخه در ارتباط هستند و خیلی از نوجوان‌هایی که سؤالی درباره‌ی دوچرخه دارند، از طریق اینستاگرام به جوابشان می‌رسند.
ضمن این‌که صفحه‌ی اینستاگرام دوچرخه فعالیت‌های متنوعی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «پیش‌نمایش دوچرخه» است؛ یعنی پیش از انتشار هرشماره‌ی دوچرخه، پیش‌نمایش مطالب مهم و خواندنی هرشماره در اینستاگرام معرفی می‌شوند و دنبال‌کننده‌های صفحه‌ی دوچرخه در اینستاگرام، همیشه زودتر از بقیه‌ی نوجوان‌ها می‌فهمند چه مطالبی را قرار است در دوچرخه بخوانند.
انتشار اخبار مرتبط با نوجوانان، مطالب خاطره‌انگیز دوچرخه از سال‌های گذشته، ویدیوهای متنوع و پادکست‌های گروه رادیودوچرخه نیز از جمله فعالیت‌های روزانه‌ی اینستاگرام دوچرخه است. ضمن این‌که مخاطبان نوجوان می‌توانند در بخش کامنت اینستاگرام، نظرشان را درباره‌ی مطالب دوچرخه بنویسند و به گوش نویسندگان دوچرخه برسانند.
docharkheh_weekly@


دوچرخه یکی از اولین بخش‌های روزنامه‌ی همشهری بود که خیلی زود در دل سایت همشهری آنلاین جای خود را برای انتشار مطالب و اخبار مرتبط با دوچرخه و نوجوانان باز و فعالیت خود را از شهریورماه 1385 در این سایت آغاز کرد. در سال‌های نخست، تنها مطالب هرشماره در این سایت به‌صورت مجزا بارگذاری می‌شد تا هم نوجوانان به تک‌تک مطالب و اخبار دوچرخه دسترسی داشته باشند و هم در جست‌وجوهای اینترنتی‌شان به مطالب دوچرخه برسند و آن‌ها را بخوانند. اما در سال‌های اخیر، این بخش حکم سایت دوچرخه را هم دارد و علاوه بر انتشار آنلاین مطالب منتشرشده در دوچرخه، محلی است برای انتشار اخبار مهم و خواندنی‌ای روز که گاهی به‌خاطر محدودیت زمان یا گاهی کمبود صفحه‌ها، جایی برای انتشار در دوچرخه پیدا نمی‌کنند.
پس یادتان نرود که همیشه این بخش را هم دنبال کنید.
www.hamshahrionline.ir/service/Children

این خبر را به اشتراک بگذارید