• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 28015
+
-

کافه‌ون‌های حیات شبانه به غرب تهران می‌روند

گردشگری
کافه‌ون‌های حیات شبانه به غرب تهران می‌روند

ادامه طرح حیات شبانه در منطقه 22 اجرایی می‌شود. احیای شب‌های تهران در تابستان و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای حضور شهروندان موجب شد تا امسال به همت شهرداری تهران طرح حیات شبانه در پایتخت اجرا شود. این طرح که برای نخستین بار در تهران اجرا می‌شود قرار بود از 15تیرماه در باغ موزه قصر  آغاز شود، اما به‌دلیل روند طولانی اخذ مجوز از نهادهای امنیتی و انتظامی در نهایت، طرح در مردادماه امسال از باغ موزه دفاع‌مقدس شروع شد. اصل طرح حیات شبانه تهران بر دعوت از کافه‌ون‌ها و گروه‌های موسیقی استوار است و با هماهنگی مراجع ذیربط برخلاف روند معمول، اجازه فعالیت کافه‌ها، گروه‌های موسیقی و تجمع مردم تا ساعت 2بامداد فراهم است.

در همین رابطه مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به استقبال خوب شهروندان از طرح حیات شبانه در باغ‌موزه دفاع‌مقدس، از برنامه‌های آینده این طرح خبر داد و به شهر نوشت، گفت: حضور گسترده مردم در برنامه‌های شبانه و رونق کسب و کار به‌ویژه در آخر هفته‌ها موجب شد تا این بار مناطق برای اجرای طرح حیات شبانه پیشگام شوند. وی ادامه داد: بنا به پیشنهاد منطقه 22قرار است طی 2 هفته آینده با هماهنگی مسئولین، طرح حیات شبانه ابتدا در این منطقه و پس از آن در منطقه 5اجرا شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از ادامه طرح تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: این امکان وجود دارد که برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، با همکاری مناطق و نهادهای انتظامی طرح حیات شبانه در تمام طول سال اجرا شود. سیف با تأکید بر اینکه نخستین تجربه احیای شب‌های تهران از سوی مردم با استقبال بسیار خوبی همراه بود، اظهار کرد: در کنار دریافت مجوزهای لازم، یکی از موضوعات مهم، هماهنگی کافه‌ون‌ها و گروه‌های موسیقی است که با توجه به ظرفیت فضا تعریف می‌شود. هم‌اکنون حدود 8کافه‌ون به همراه 2 گروه موسیقی در باغ‌موزه دفاع‌ مقدس حضور دارند که امکان دارد تعداد این گروه‌ها در آینده بنا بر توسعه ظرفیت و استقبال مردم افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید