• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27576
+
-

کافه مجلس | سیاست

  جمعی به‌دنبال ضربه‌زدن به دولت هستند

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین گفت: علت عدم‌حمایت ما از سؤال از رئیس‌جمهور این است که نیت سؤال‌کنندگان ضربه‌زدن به دولت بوده است. او درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کسانی که سؤال از رئیس‌جمهور را درمجلس دنبال می‌کردند به‌دنبال اهداف سیاسی هستند و اتفاقا رهنمود اخیر رهبری آنها را پنچر کرده است.

   آرای مجلس علنی شود

طیبه سیاووشی، عضو فراکسیون امید گفت: اخیرا از سوی برخی نمایندگان بحث‌هایی مطرح شده مبنی براینکه مشخص شود هر نماینده در مجلس به چه طرح و لوایحی رأی می‌دهد و با چه لوایحی مخالفت می‌کند. درواقع در سیستم اداری مجلس و رسانه‌ها این موضوع ثبت شود که کدام نماینده به کدام طرح رأی داده یا رأی نداده است که من هم از امضا‌کنندگان این طرح بودم. او به ایلنا گفت: مردم باید بدانند نمایندگانی که به آنها رأی داده‌اند با چه مسائلی موافق و مخالف هستند. این شفاف‌سازی اگر از مجلس شروع شود تأثیر بسزایی در بهبود وضع کشور دارد و قطعا با ادامه این روش کمتر شاهد روندی هستیم که در روز استیضاح پیش گرفته شد.

   اعتراضات دانشجویی، ضدیت با نظام نیست

پروانه سلحشوری، نماینده تهران با تأکید بر اینکه اعتراضات دانشجویی را نباید به ضدیت با نظام تعبیر کرد، در شرح آخرین وضعیت رسیدگی به دانشجویان بازداشتی اتفاقات دی‌ماه سال گذشته به ایرنا، گفت: نمایندگان مجلس برای آزادی دانشجویان بازداشتی پیگیری‌های لازم را داشته‌اند و حتی اسامی تعدادی از آنها نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است. او با ابراز تأسف از حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در بازداشتگاه‌های کشور افزود: چرا باید این قشر فرهیخته در زندان باشند و از طرف دیگر اختلاسگران و مفسدان اقتصادی شبانه بتوانند از کشور فرار کنند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید