• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27567
+
-

6بار درخواست تغییر نقشه ایران مال

مالک بزرگ‌ترین مال غرب تهران که پیش از این 210هزار مترمربع تخلف ساختمانی داشته، تاکنون 6بار درخواست تغییر نقشه داده و هر بار نسبت به نقشه مصوب‌ تغییرات دیگری را اعمال کرده است.

علی اعطا،‌ سخنگوی شورای شهر تهران در این‌باره به باشگاه خبرنگاران گفت: بخشی از تخلفات این طرح، تغییر کاربری است که پارکینگ‌ را به کاربری‌ دیگری تبدیل کرده و بخش دیگر هم حذف پارکینگ‌ و بخشی هم مربوط به اضافه بناست.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین گفت‌وگوها در کمیسیون ماده 100گفت: هنوز شهرداری منطقه 22فرم نهایی‌ خلاف را ارسال نکرده و تصمیم‌گیری‌های فعلی براساس فرم خلافی‌ است که قبلا ارسال شده و براساس فرم خلافی‌ قبلی یک سری تغییرات جزئی‌ رخ داده بود. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون اشد‌ مجازات را برای تخلف ایران مال درنظر خواهد گرفت و اقدام به تخریب اضافه بنا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: تخریب همیشه انجام پذیر نیست و به لحاظ فنی باید شرایط لازم را داشته باشد. سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بیشتر آرای تخریب اجرا نشده است، تأکید کرد: باید از ابتدا جلوی تخلف‌ گرفته می‌شد تا به این مرحله نرسد، اما وقتی به این مرحله رسیده اینطور نیست که کمیسیون ماده 100به راحتی بتواند حکم تخریب دهد. وی تصریح کرد: مالک پروژه ایران مال طی سال‌های مختلف دائما تخلف کرده و با مراجعه به شهرداری هر بار درخواست تغییر نقشه داده است.

همچنین محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تخلف 210هزار متری پروژه ایران مال گفت: بخش عمده این تخلفات از جنس تغییر کاربری بوده و بخش کمتر آن مربوط به اضافه بناست. مالکان آن طبق پروانه مجاز به ساخت یک برج اداری در کنار این پروژه هستند که هنوز آن را نساخته‌اند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کمیسیون ماده 100در مقابل این 210هزار متر تخلف رأی به تخریب خواهد داد یا به جریمه اکتفا خواهد کرد، گفت: چون نماینده شورا در کمیسیون ماده 100حضور دارد، قطعا نسبت به سرنوشت آن تصمیمی گرفته خواهد شد که به مصلحت شهر است. انتظار شورا از کمیسیون ماده 100این است که براساس اصول شهرسازی و مصلحت شهر تصمیم بگیرد. وی با بیان اینکه هم‌اکنون تخلفات ایران مال رقم خورده است و ما در کار انجام شده قرار گرفته‌ایم، گفت: بیشتر تخلفات مربوط به تغییر کاربری است که برای نمونه در بعضی از نقاط پارکینگ‌ها را تغییر کاربری داده‌اند و تعداد پارکینگ کم آمده است اما در مجموع تخلفات از نوع اضافه بنا کم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید