• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27558
+
-

شهرفرنگ

کاهش تخلف با آسفالت قرمز

پلیس دوبی مدعی شده که استفاده از رنگ قرمز در آسفالت برخی از جاده‌ها میزان جرایم سرعت را 78درصد کاهش داده است. به گزارش رویترز، به همین منظور مسئولان راهسازی دوبی قصد دارند که این طرح را به سطح خیابان‌ها و چند جاده دیگر بیاورند.

شارژ خودکار خودروهای برقی

مهندسان استرالیایی سیستم جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای شارژ خودکار وسایل نقلیه گوناگون به‌کار رود. آنها اعلام کرده‌اند چنین سیستمی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شهرها و کاهش آلودگی هوای ناشی از فعالیت جایگاه‌های شارژ می‌شود. به‌گزارش گیزمگ این سیستم که در داخل یا خارج ایستگاه شارژ نصب می‌شود، به چند دوربین مجهز است که هنگام پارک‌شدن وسیله نقلیه در ایستگاه، از آن عکسبرداری می‌کند. به همین‌خاطر نیازی نیست که خودرو در نقطه خاصی پارک شود و سیستم می‌تواند تحت شرایط نوری متفاوت کار کند و نقطه شارژ وسیله نقلیه و نوع آن را تشخیص دهد. پس از این مرحله، شارژر، مایع خنک‌کننده‌ای را از نوع مناسب ارائه می‌دهد.

بلیت اتوبوس و سینما در ازای زباله

مدیریت شهری سیدنی و ملبورن و چند شهر دیگر استرالیا دستگاه‌های هوشمند دریافت و تفکیک زباله در خیابان‌ها نصب کرده‌اند و در حال توسعه آنها هستند. به گزارش رویترز، در برخی از خیابان‌های این شهردستگاه‌های زباله هوشمندی وجود دارد که درمقابل انداختن بطری‌های خالی، بلیت اتوبوس و سینما می‌دهد. شهرداری سیدنی اعلام کرده که این کار را برای مراعات حال فقرا و نظافت شهر انجام داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :