• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27518
+
-

اعتماد ملت را باید دوباره بازسازی کنیم

جهانگیری: در دوره‌ای برخی مسئولان کشور را به فساد آلوده کردند

گزارش
اعتماد ملت را باید دوباره بازسازی کنیم

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های دانشگاه‌ها، نخبگان و ظرفیت تمدنی، اظهار کرد: امروز هیچ‌کدام از کشورهای بزرگ دنیا نه می‌توانند و نه گفته‌اند که نقش تمدنی و تاریخی ایران مؤثر نبوده است. با چنین کشوری وقتی از سر لجاجت دست به اقداماتی می‌زنند حتما ظرفیت‌هایی وجود دارد که بتواند این بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری گفت: شرایط کشور شرایط خطیری است و به جهت اقتصادی در مقطع خاصی قرار گرفته‌ایم ولی به‌معنای آن نیست که در بن‌بست باشیم. جهانگیری با بیان اینکه نماد این شرایط خطیر در یک جنگ اقتصادی شکل گرفته است اظهار داشت: ما باید با تدبیر از این دوران عبور کنیم و تکیه اصلی ما باید به ظرفیت داخلی کشور باشد. مهم‌ترین نقطه‌ای که ما را می‌تواند از این شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است. وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها قبل از اینکه وارد جنگ اقتصادی با ایران شوند، یک جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه ما آغاز کردند و در این جنگ رسانه‌ای و سیاسی افکار عمومی ملت ایران را به نوعی تحت‌تأثیر قرار دادند و سعی کردند مردم را نسبت به آینده کشور بدبین نمایند و القا کنند که شما با این اوضاع آینده‌ای ندارید.

جهانگیری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با مشکل روبه‌روست اما کار نخبگان، صاحب‌نظران، دولت، مجلس و همه ارکان حکومت به‌جای اینکه با مسائل حاشیه‌ای خود را سرگرم کنند این است سرمایه اجتماعی و اعتماد ملت را دوباره بازسازی کنند تا ملت به آینده خود مطمئن باشد. وی تصریح کرد: باید همه نیروهایی را که در چارچوب جمهوری اسلامی تعریف می‌شود زیر یک چتر قرار دهیم.  معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: امروز کسی که دلسوز ایران و جمهوری اسلامی است می‌داند هیچ موضوعی برای کشور واجب‌تر از اتحاد ملی و انسجام و تفاهم ملی نیست.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به معضل فساد به عنوان یکی از دغدغه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است و در دوره ای که می‌شد و باید جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین کشور را به فساد آلوده کردند. وی با تاکید بر اینکه راه مبارزه با فساد این بود که بدون تبعیض و فارغ از وابستگی‌های جناحی برخورد می‌شد، خاطر نشان کرد: اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

جهانگیری گفت: به‌عنوان کسی که یک مسئولیت اجرایی مهم بر دوش دارد، می‌دانم امروز زندگی مردم دچار مشکل است. می‌دانم فشارهای اقتصادی که به خانوارها وارد می‌شود آنها را در چه شرایطی قرار می‌دهد. می‌دانم با همین سیاست جدید ارزی چه شرایطی برای واحدهای تولیدی کشور پیش آمده و پیش خواهد آمد. می‌دانم وضعیت اشتغال چگونه است و با همین شرایط چه اتفاقات دیگری می‌تواند رقم بخورد. معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم از این گردنه‌ها با موفقیت عبور کنیم که با هم باشیم. راه اتحاد این است که با گفت‌وگو مسائلی که در بین خودمان وجود دارد را برطرف کنیم. اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده‌ایم، ادامه داد: علت آن این است که کشور ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و مدیریتی دارد. ظرفیت‌های، فرهنگی و تمدنی بزرگی داریم که می‌تواند پشتوانه ملت در روزهای سخت باشد. معاون اول رئیس‌جمهوری اظهارداشت: کشوری هستیم که رتبه اول را از نظر منابع نفت و گاز در اختیار داریم. در منابع طبیعی و ذخایر معدنی و فلزات جزو 10کشور اول دنیا هستیم و از نظر حدود جغرافیایی از خلیج‌فارس تا منطقه خاورمیانه در منطقه بزرگی قرار داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید