• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27329
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Vnvv
+
-

اینجا همه از ترافیک می‌گویند

اینجا همه از ترافیک می‌گویند

محسن محمود صفری- جاکارتا

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به‌طور رسمی از امروز در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز می‌شود. بازی‌های آسیایی با تصمیم میزبان مسابقات در سه محل مختلف، جاکارتا، حومه جاکارتا و پالمبانگ، برگزار می‌شود و همانند دوره‌های پیش یک دهکده مترکز برای ورزشکاران وجود ندارد. تاکنون ورزشکاران 15 رشته ورزشی کاروان ایران در این سه شهر مستقر شده‌اند و برخی آنها تمرینات خود را طبق جدول تعیین شده انجام می‌دهند. جاکارتا 12 میلیون جمعیت دارد و ترافیک سرسام‎آورش، یادآورترافیک‌های تهران است شاید به‌همین دلیل است که  اعضای کاروان ایران وقتی به سد بزرگ ترافیک می‌خورند،خیلی متعجب نمی‌شوند. 
مسئولان برگزاری مسابقات درنظر دارند اگر مشکل ترافیک و حمل و نقل تا شروع رسمی بازی‌ها برطرف نشود مدارس و برخی ادارات را تعطیل کنند. وسعت جاکارتا مسئله دیگری است که بازی‌ها را تحت الشعاع قرار داده است. از مرکز رسانه‌ای تا سالن برگزاری مسابقات هندبال حدود 100 کیلومتر فاصله است که با توجه به ترافیک سنگین جاکارتا رفتن به سالن مسابقات زمان زیادی می‌برد. در جاکارتا شما موتور سواران بسیاری را می‌بینید که غالبا هم مسافرکش هستند آنها با کلاه‌ایمنی سبز رنگی که به مسافرهایشان می‌دهند نسبت به‌دیگر موتورسواران متمایز می‌شوند. 
  مدیر میلان همه‌کاره جاکارتا 2018
آب و هوای کشور اندونزی در این فصل از سال همانند شمال ایران است. رطوبت و گرمای شدید همه ورزشکاران را غافلگیر کرده است. خود مردم اندونزی اعتقاد دارند این زمان بهترین هوای اندونزی است. مردم اندونزی از اینکه کشورشان میزبان هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی شده است خوشحال هستند و امیدوارند در این دوره از مسابقات در جدول مدال‌آوران در جایگاه خوبی نسبت به 4 سال پیش قرار گیرند. کاروان ورزشی اندونزی چهار سال پیش در اینچئون در رده هفدهم قرار گرفت و با توجه به امتیاز میزبانی و اضافه کردن چند رشته بومی به این بازی‌ها ارتقای آنها در جدول مدال‌آوران بعید به‌نظر نمی‌رسد. مردهمه‌کاره بازی‌های آسیایی، اریک توهیر تاجری اندونزیایی است که بیشتر نامش را در خرید باشگاه اینترمیلان ایتالیا و چند باشگاه دیگر فوتبال از آمریکا تا فیلیپین و اندونزی می‌بینیم. مدیر اینترمیلان  که با ثروت افسانه‌ای‌اش به‌عنوان اسپانسر بازی‌های آسیایی خود را وارد ماجرا کرده است. روز پنجشنبه طبق رسم دیرین بازی‌های آسیایی مراسم پرچم ایران در دهکده بازی‌ها برگزار شد. در این مراسم نصرالله سجادی، سرپرست کاروان وتعدادی از ورزشکاران فدراسیون‌های حاضر در دهکده حضور داشتند و پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد.همراه پرچم ایران، دو کشور ویتنام و سنگاپور  نیز در این مراسم پرچم‌شان به اهتزاز درآمد. شاید یکی از اولین مسابقات مهم برای ایران در کنار،تیراندازی، رقابت‌های کشتی آزاد باشد. جایی که پس از افتتاحیه رقابت کشتی‌گیران آزادکار برگزار می‌شود که با توجه به قدرت کشتی‌گیران ایران در همان روزهای اول مدال‌های ارزشمندی توسط کشتی‌گیران به‌دست خواهد آمد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید