• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27315
+
-

مثل قهرمان

مثل قهرمان

 تیم‌ملی امید ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی جاکارتا با نتیجه 3 بر صفر کره‌شمالی را شکست داد و تقریبا صعود خود را قطعی کرد. امیدهای ایران که در گروهF این رقابت‌ها حضور دارند در اولین بازی مقابل عربستان سعودی به تساوی بدون گل رسیده بودند. زلاتکو کرانچار در دومین بازی که در استادیوم ویباوا موکتی جاکارتا برگزار شد تیمش را با 2تغییر نسبت به دیدار اول ارنج کرد. او محمد خدابنده‌لو و امیر روستایی را به‌جای محمدامین اسدی و مهدی قائدی به‌زمین فرستاد.

محمدامین اسدی در بازی اول دچار آسیب‌دیدگی شده بود اما مهدی قائدی مشکلی برای بازی نداشت و نیمکت‌نشین کردن این بازیکن جوان استقلال یکی از تصمیمات جالب کرانچاردر بازی دوم بود. جالب اینکه جانشین همین بازیکن طلسم گلزنی امیدها را شکست و در دقیقه27 اولین گل ایران را در این رقابت‌ها وارد دروازه کره‌شمالی کرد. امیر روستایی، بازیکن تکنیکی و دونده‌ای که از باشگاه پیکان به تیم‌ملی امید رسیده روی فرار از سمت راست به‌شکلی تقریبا اتفاقی در موقعیت خوبی قرار گرفت و با یک ضربه دقیق گل اول ایران را به‌ثمر رساند. نیمه اول با همین یک گل به سود ایران به‌پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند. در نیمه دوم مهدی قائدی به‌جای یونس دلفی به‌زمین آمد و او هم روی موقعیتی که به شکل اتفاقی نصیبش شد، گلزنی کرد تا ایران 2 بر صفر پیش بیفتد. در دقیقه68 مدافع کره‌شمالی و دروازه‌بان این تیم پشت محوطه جریمه مرتکب اشتباه شدند و توپ بادآورده نصیب قائدی شد تا دروازه خالی حریف را باز کند.

بازی با نتیجه 2 بر صفر رو به پایان بود تا اینکه در آخرین دقیقه بازی کره‌ای‌ها در محوطه جریمه با خطا روی امیر روستایی مرتکب پنالتی شدند و این پنالتی توسط عارف آغاسی به گل سوم ایران تبدیل شد. امیدهای ایران 3روز دیگر در آخرین مسابقه مرحله گروهی به‌مصاف میانمار می‌روند که حتی یک تساوی در این بازی هم صعود ایران را قطعی خواهد کرد. ایران در صورت سرگروهی در گروهF به مصاف تیم دوم گروهE خواهد رفت که یکی از تیم‌های کره‌جنوبی، قرقیزستان، مالزی، بحرین و امارات خواهد بود. اما اگر ایران به‌عنوان تیم دوم صعود کند، تیم دوم گروهB منتظر ایران خواهد بود که یکی از تیم‌های تایلند، ازبکستان، بنگلادش و قطر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید