• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27323
+
-

دست بی‌نمک استقلال

سرور جپاروف و مامه‌تیام دو بازیکن خارجی بسیار موثر استقلال بودند که ابتدای این فصل از جمع آبی‌ها جدا شدند. جپاروف که در ایران مدام از قولش می‌گفتند فقط برای استقلال حاضر است بازی کند و با این تیم به‌دنبال ستاره سوم می‌گردد، نهایتا بازی در یک تیم گمنام قزاقستانی را به استقلال ترجیح داد. مورد تیام اما حادتر بود. او مدت‌ها مدیران استقلال را سر دواند و نهایتا به عجمان امارات پیوست. در حال حاضر کشمکش بین استقلال و تیام ادامه دارد. باشگاه ایرانی حاضر به صدور رضایتنامه بین‌المللی تیام نیست و این مهاجم گلزن هم از امارات برای استقلال شاخ و شانه می‌کشد. نوع جدایی جپاروف و تیام از استقلال آنقدر زننده بود که حتی بازیکنان داخلی تیم هم به این موضوع اشاره کردند و مثلا خسرو حیدری بعد از بازی با پیکان گفت: «این دو نفر بدجوری استقلال را سر کار گذاشتند.» با این وجود تیام و جپاروف تنها خارجی‌های این سال‌های استقلال نیستند که با کدورت، دلخوری و تنش جدا می‌شوند. کلا انگار دست استقلالی‌ها برای بازیکنان خارجی نمک ندارد و در این سال‌ها غیر از جانواریو و مرحوم جی‌لوید ساموئل، تقریبا بقیه بازیکنان خارجی این تیم با قهر و جنگ جدا شده‌اند. 

  گوران لاوره: بدترین نمونه از رفتار یک بازیکن خارجی با استقلال مربوط به گوران لاوره می‌شود؛ فوتبالیستی که در یک‌دوره بسیار کوتاه عضو استقلال بود و پس از جدایی از این تیم در صربستان با یک روزنامه صحبت کرد و اتهامات بسیار تندی به مسئولان استقلال زد. لاوره گفته بود در این باشگاه از او پول می‌خواستند تا در ترکیب تیم قرارش دهند! 

  بوبکر کبه: بازیکن اهل بورکینافاسو هم که مدت کوتاهی در استقلال بازی کرد، به‌شدت با مربیان این تیم درگیر شد؛ آنقدر که وقتی در یکی از آخرین بازی‌های فصل تیمش فرصت بازی پیدا کرد، پس از گلزنی با دست علامت‌های بسیار زشتی نشان داد و یک جنجال درست و حسابی راه انداخت. کبه بعد از این ماجرا از استقلال جدا شد. 

  کرار جاسم: او را هم حتما باید به این فهرست اضافه کنیم. هافبک عراقی در دو مقطع برای استقلال توپ زد، اما هر دو بار با جنگ و دعوا جدا شد. یکی از جدایی‌های کرار در پی رگیری‌اش با مجتبی جباری اتفاق افتاد. استقلالی‌ها در آن دوران با همه جار و جنجال‌های جاسم مدارا کردند، اما او همین اواخر یک‌بار دیگر به‌شدت به آبی‌ها یورش برده و تهدید کرده بود که اجازه نمی‌دهد هیچ‌کدام از بازیکنان عراقی به این تیم بپیوندند؛ هرچند طارق همام بلافاصله استقلالی شد تا معلوم شود اجازه کل مردم عراق دست کرار نیست!

  ریوالدو باریورا: یک بازیکن برزیلی بود که در طول نیم‌فصل حضورش در استقلال، مجموعا 90 دقیقه هم برای این تیم بازی نکرد. جنجال‌های مربوط به او بیشتر از اینکه ناشی از حواشی و قدرناشناسی خود این بازیکن باشد، در اثر مفقود شدن 40 هزار دلار پول نقد در پروسه جذب این بازیکن بود؛ پولی که ظاهرا هنوز هم پیدا نشده است!

  هرایر مگویان: در استقلال به این بازیکن بها داده شد و او هم انصافا بد عمل نکرد. با این وجود طبق معمول شیوه جدایی مگویان هم از استقلال عجیب بود و حاشیه‌های زیادی را به‌دنبال داشت. او ناگهان با وجود قراردادش با استقلال مازاد اعلام شد. این درحالی بود که استقلالی‌ها مجبور بودند هم پول این بازیکن را بدهند و هم حتی اجاره آپارتمان خالی او را به‌طور مستمر بپردازند! ادموند اختر هم که مدیر برنامه‌های مگویان بود در آن مدت بارها مصاحبه آتشینی عیله مسئولان استقلال انجام داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید