• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27321
+
-

مرتضی با بلژیکی‌ها بست

مرتضی پورعلی‌گنجی درست پس از یک‌ماه و 23‌روز پس از آخرین بازی ایران در جام‌جهانی، تیم جدیدش را مشخص کرد. مدافع فیکس تیم‌ملی که تا آستانه انتقال به ترابزون‌اسپور پیش رفته بود، پس از به توافق نرسیدن با این تیم سر از بلژیک درآورد و با یوپن قرارداد 2‌ساله امضا کرد، قراردادی که به‌صورت مشروط امضا شده و قابلیت تمدید خودکار برای سال سوم را هم دارد. او در یوپن شاگرد کلود ماکه‌له‌له فرانسوی می‌شود تا سروسامانی به اوضاع خط دفاع این تیم دهد. یوپن در 3‌بازی ابتدایی فصل جدید لیگ بلژیک، 13‌گل خورده و به‌همین خاطر حتی یک‌امتیاز هم دشت نکرده است. این تیم در حال‌حاضر روی پله شانزدهم و آخر لیگ بلژیک ایستاده و یکی از گزینه‌های سقوط به دسته پایین‌تر به‌حساب می‌آید. یوپن سال گذشته هم یکی از گزینه‌های سقوط بود و با خوش‌شانسی تمام و تنها خاطر یک‌تفاضل گل پانزدهم شد و در لیگ اول بلژیک ماند! این تیم در هفته دوم با نتیجه 4 بر یک مغلوب شارلوا بلژیک شد، تیمی که ستاره‌هایی مثل کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و امید نورافکن را در اختیار دارد. کاوه رضایی به تیم جدید پورعلی‌گنجی 2‌گل زد و دبل کرد.
    مرتضی؛ آماده پیشرفت
پورعلی‌گنجی که گفته می‌شود با رد پیشنهادهایی از آلمان و انگلیس سر از بلژیک درآورده، پس از امضای قرارداد با یوپن گفته است: «تا این لحظه از دوران حرفه‌ای‌ام خودم را با شرایط و بازی در کشورها و سطوح مختلف وفق داده‌ام. بازی در اروپا، رویا و هدف همیشگی‌ام بود. برای مبارزه جدید آماده هستم، به آینده نگاه می‌کنم و از مسئولان باشگاه بابت اعتماد و تلاش برای خریدن من تشکر می‌کنم. کاملا مشتاق و همواره آماده پیشرفت هستم. امیدوارم با انجام بهترین بازی‌های ممکن به بازیکنی مهم برای یوپن تبدیل شوم. آماده بازی و تمرین برای تیم 
جدیدم هستم.»
    خوشامدگویی
به‌نظر می‌رسد یوپنی‌ها از جذب مدافع جام‌جهانی رفته ایران حسابی خوشحال‌اند. کریستوف هنکل، مدیر ورزشی یوپن در خصوص جذب پورعلی‌گنجی گفته است: «مرتضی در تیم‌ملی کشورش و باشگاه‌هایی در سطح اول ایران و چین مهره‌ای کلیدی بوده و با وجود تنها 26 سال سن، تجربیات و مهارت فراوانی دارد. از جذب مرتضی خوشحال هستیم و اطمینان داریم به ما در قدرتمندتر شدن خط دفاعی کمک شایانی خواهد کرد. به بازیکن جدیدمان خوشامد می‌گوییم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید