• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27234
+
-

فراری از 90!

حمیدرضا گرشاسبی بعد از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، چندبار در استودیوی برنامه‌های تلویزیونی حاضر شده است. او روی آنتن زنده برنامه شب‌های فوتبالی در شبکه ورزش، اعتراف کرد که ناچار شده برای جلوگیری از محرومیت و کسر امتیاز از باشگاه، دست به تخلف بزند و به‌دنبال ارز دولتی برود. چند روز بعد نیز در برنامه زنده ورزش و مردم، در کنار مدیرعامل جدید باشگاه رقیب نشست و مشغول کری‌خوانی با فتحی شد. فتحی در حالی به دعوت بهرام شفیع پاسخ مثبت داد که علاقه چندانی به حضور در برنامه تلویزیونی 90 نداشت. عادل فردوسی‌پور این هفته اعلام کرد که مخاطبان برنامه 90 به‌دنبال شنیدن برنامه‌های شفاف مدیرعامل استقلال برای آینده هستند اما این تمایل از سوی فتحی وجود نداشته است. به‌نظر می‌رسد مدیران باشگاه‌های سرخابی‌ها، تصمیمی برای روبه‌رو شدن با چالش برنامه 90 ندارند. آنها به‌خوبی می‌دانند که گفت‌وگو با بهرام شفیع، به‌مراتب ساده‌تر است و در همه دقایق حضور در این برنامه، وادار نخواهند شد که به هیچ سوال مهمی پاسخ دهند!
امیرحسین فتحی و حمیدرضا گرشاسبی، نگران چه چیزی هستند که از حضور در 90 طفره می‌روند؟  آن هم در حالی که عادل فردوسی‌پور به اندازه گذشته اهل راه انداختن چالش با مهمان‌های برنامه‌اش نیست و اساسا به اندازه یک دهه قبل، جار و جنجال نمی‌سازد. شاید آخرین تجربه حضور مدیران وقت باشگاه در 90، چشم فتحی و گرشاسبی را ترسانده باشد. علی اکبر طاهری بعد از ماجراهای مربوط به محرومیت پرسپولیس و مبلغ سنگینی که مهدی طارمی به جای پرداخت با ریزه‌اسپور آن را صرف خرید خودروی شخصی‌اش کرده بود، برای لحظاتی روی خط تلفنی برنامه 90 حاضر شد. طاهری تقریبا به هیچ سوالی جواب نداد اما همه شواهد، علیه او رقم خورد. مدیرعامل وقت پرسپولیس وعده داد که به زودی در یک کنفرانس مطبوعاتی، به همه پرسش‌ها و ابهامات پاسخ می‌دهد و درباره روش‌های درآمدزایی باشگاه و رابطه مالی با حسین هدایتی، همه جزئیات را فاش می‌کند. این کنفرانس اما هیچ‌وقت برگزار نشد تا طاهری در ذهن تعقیب‌کنندگان نود، در نقش یک بازنده قرار بگیرد. افتخاری نیز به عنوان مدیرعامل وقت استقلال، به دعوت عادل جواب مثبت داد و راهی برنامه نود شد. او در استودیوی این برنامه، در شرایطی قرار گرفت که هرگز انتظار آن را نمی‌کشید. علیرضا منصوریان، سیدمهدی رحمتی و یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه همگی روی خط تلفنی برنامه حاضر شدند و یک بحث جنجالی را به راه انداختند. بحثی که در نهایت وجهه افتخاری را به عنوان مدیر باشگاه زیر سوال برد و او را در شرایطی ناخوشایند قرار داد.
مدیران فعلی سرخابی‌ها در بین هواداران باشگاه از مقبولیت نسبی برخوردار هستند و قصد ندارند این مقبولیت را با هیچ ریسکی روبه‌رو کنند. گرشاسبی با وجود مشکلات مالی، با چند بازیکن جدید قرارداد بسته و رضایت بازیکنان قبلی تیمش را جلب کرده است. فتحی نیز به محض ورود،به فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه سرعت بخشیده و مهره‌های مدنظر وینفرد شفر را جذب کرده است. با این وجود هنوز سوال‌هایی مطرح هستند که این دو مدیر باید به آنها پاسخ دهند. سوال‌هایی که تا یک قرن دیگر نیز در برنامه ورزش و مردم از مهمان‌ها پرسیده نمی‌شود. سوال‌هایی که شاید تنها در برنامه نود، فتحی و گرشاسبی وادار به پاسخ دادن‌شان شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید