• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 27012
+
-

پیش‌نویس سطح راهبردی برنامه تهران تهیه شد

جلسه کمیته فنی تدوین برنامه سوم شهر تهران با هدف بررسی و تصویب پیش‌نویس سطح اول برنامه سوم در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران برگزار شد.
در این راستا فاز چهارم برنامه پنج‌ساله سوم توسعه پایتخت که به تعیین اولویت‌بندی راه‌حل‌ها و اخذ نظرات تخصصی اعضای کمیته فنی در رابطه با خروجی‌های مطرح‌شده اختصاص داشت، به پایان رسید.
 
 به گزارش همشهری، در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور استادان دانشگاهی برگزار شده، از 10حوزه راهبردی تعیین‌شده 2 حوزه راهبردی اجتماعی- فرهنگی و نوآوری، اقتصاد و مالیه تبیین شد و مورد واکاوی و تحلیل صاحب‌نظران قرار گرفت. در ابتدای این نشست، حجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: «طرح‌ها، پروژه‌ها و سیاست‌های اجرایی منطبق با برنامه سوم تکمیل شده و جلسات کمیته فنی به بررسی اهداف راهبردی برنامه در حوزه‌های مختلف اختصاص دارد؛ به این معنا که برای هریک از حوزه‌های تعیین‌شده تعدادی برنامه راهبردی و راهبرد در نظر گرفته شده است.» به گفته میرزایی حوزه‌های کلیدی مطرح‌شده در برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران را به پیشنهاد اعضای شورای شهر تعیین کرده‌اند.
او در ادامه 5بخش کلیدی برنامه راهبردی را مطرح کرد که به قرار زیر است:
   چشم‌انداز شهر تهران (برگرفته از طرح جامع)   حوزه‌های تمرکز (راهبردی)   اهداف راهبردی   شاخص‌های کلیدی   جهت‌گیری‌های راهبردی

در بخش پایانی نشست چهره‌های علمی و دانشگاهی  نیز به ارائه پیشنهادهایی پرداختند. آنچه این افراد عنوان کردند عبارتند از: افزودن مقوله فقر و نابرابری شهری(فضایی)، توجه به فرهنگ شهروندی، ارائه تعریف روشن و واضح از شاخص سلامت، توجه به مقوله شادی، توجه به اهمیت وقت، زمان و عمر، ایجاد پهنه‌ها و فضاهای استارتاپی در شهر و تفکیک مرزهای اقتصاد و مالیه،  حمایت، هدایت و مشارکت و بازارسازی برای اکوسیستم نوآوری شهری و رشد و رفع نیازهای تهران توسط کسب‌وکارهای نوپا.

این خبر را به اشتراک بگذارید