• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26939
+
-

شهرگشت

جابه‌جایی 3محله آلوده مسجدسلیمان

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: پس از درخواست شهرداری مسجدسلیمان درباره بلاتکلیف ماندن صدور مجوز ساخت‌وساز در مناطق آلوده به نفت و گاز،  استاندار دستور پیگیری این موضوع را داده است.
به گزارش ایسنا، فرامند هاشمی زاده اظهار کرد: شرکت نفت از 5هزار واحد مسکونی شناسایی شده در منطقه تاکنون موفق به تعیین‌تکلیف جابه‌جایی یک هزار واحد شده است و جابه‌جایی مابقی واحدها منوط به مرتفع شدن موانع پیش رو مانند مطالعه دقیق مناطق خطر و اولویت‌بندی آنهاست.
او افزود: در جلسه‌ای مقرر شد شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان با همکاری شهرداری این شهر برنامه جابه‌جایی اهالی 3محله فوق بحرانی که شامل حدود 600خانوار می‌شود را در دستور کار قرار دهند.
هاشمی‌زاده تأکید کرد: شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان موظف شد با ساکنان منازل در معرض رانش زمین همکاری کند و پس از جابه‌جایی منازل در معرض خطر،  برای جمع‌آوری خطوط لوله گاز ترش از سطح مناطق آلوده اقدام کند.

اشتغال‌زایی در طرح اقتصادی باغ‌های قصردشت

‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی‌ شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تهیه طرح اقتصادی باغ‌های قصردشت،  تأکید کرد که این اقدام اشتغال‌زایی مناسبی را به‌دنبال خواهد داشت.
‌به گزارش ایسنا، نوذر امامی گفت: تا زمانی که مالکان اجازه ساخت‌وساز مکانی کوچک در باغ برای نگهداری ادوات و استراحتگاه نداشته باشند،  باغ هیچ درآمدی نخواهد داشت و کم‌کم خشک می‌شود.
او با اشاره به ساخت‌وساز بدون مجوز برخی باغداران گفت: برخی باغداران بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند و در کنار آنها به افرادی اجازه ساختن یک متر را نمی‌دهند.

  سرانه فضای سبز کمتر از یک متر

شهردار زاهدان گفت: متوسط سرانه فضای سبز در زاهدان به ازای هر نفر کمتر از یک مترمربع است که این آمار به هیچ‌وجه مطلوب نیست و شهروندان می‌توانند با کاشت نهال درب منازل این سرانه را تاحدودی افزایش دهند.
به گزارش همشهری، عبدالقادر پربار اظهار کرد: ما خیرهای زیادی ازجمله خیرین مدرسه‌ساز داریم. شما رسانه‌ها کمک کنید مجمع خیرین فضای سبز در زاهدان شکل بگیرد.
او بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای ساخت و افتتاح پارک بانوان در زاهدان از طریق شورای اسلامی شهر زاهدان و معاونت زنان ریاست‌جمهوری در دست انجام است که برای یک‌سال به بودجه 5میلیارد تومانی نیاز دارد.
پربار گفت: تنها پروژه‌های منطقه 3زاهدان تاکنون 9میلیارد و 988میلیون و 650هزار ریال اعتبار در بر داشته است.

برگزاری کنسرت‌ خیابانی در کیش

درحالی‌که اجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان در تهران با اما و اگر‌های فراوانی روبه‌رو بوده است،  معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش تفاهمنامه همکاری مشترکی را امضا کردند که براساس بخشی از آن در آبان‌ماه کنسرت خیابانی در کیش برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا، سیدمجتبی حسینی،  معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره گفت: در این تفاهمنامه،  موارد کلی مطرح شده است و برگزاری جشنواره‌های موسیقی و گنجینه آثار هنری نیز در مذاکرات جزئی،  بررسی و برنامه‌ریزی می‌شود.
علی ثابت‌نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز در این مراسم گفت: موسیقی امکان و ظرفیت‌های مهمی دارد که در منطقه آزاد کیش می‌تواند به جذب گردشگر  کمک کند. در حوزه موسیقی  با مدیران منطقه آزاد کیش مذاکراتی انجام شد و برنامه‌هایی به مناسبت هفته وحدت و 2 رویداد ویژه دیگر از مواردی است که درباره آنها گفت‌وگو شد.

  ساماندهی حاشیه شهر تبریز

ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر تبریز باعث کند شدن خدمات‌رسانی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساخت و سازهای حاشیه تبریز نیاز به ساماندهی داشته و باید این کار طراحی،  تدوین و اجرا شود.
به گزارش مهر، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: اکنون در منطقه آرپادره‌سی تبریز حدود ۶۰۰ واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز وجود دارد که باید برای ساماندهی آنها اقدام شود.
او اظهار کرد: وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه‌های خدمات‌رسان شده است.
خدابخش با بیان اینکه مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند،  ادامه داد: در تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها باید وضعیت ۱۰سال آینده پیش‌بینی شو‌د.

  ریزش چاه ورودی کارگاه متروی قم

مدیر روابط عمومی شهرداری قم از ریزش چاه ورودی کارگاه ایستگاه متروی قم خبر داد و گفت: این حادثه هیچ ارتباطی با مترو ندارد.
حمیدرضا عابدی‌خرسند در گفت‌وگو با مهر،  گفت: یک چاه در ورودی ایستگاه مترو واقع در میدان شهید مطهری قم در حال حفر بوده که متأسفانه ریزش کرده است.
وی افزود: این حادثه هیچ تلفاتی نداشت و مقنی که در حال حفر چاه بوده نیز سالم از زیر آوار بیرون کشیده شده است.
برخی از مغازه‌داران اطراف محل ساخت مترو نیز مغازه‌های خود را بسته‌اند.

  شهردار قم شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهردار قم هنوز بازنشسته نشده‌ است و قانون منع به‌کارگیری افراد بازنشسته شامل او نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله جلالی با بیان اینکه شهردار قم عضو هیأت‌علمی دانشگاه و مأمور در شهرداری قم است،  اظهار کرد: هیچ‌کدام از معاونان شهردار نیز در سن بازنشستگی نیستند و این قانون درصورت تصویب شامل آنان هم نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :