• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26922
+
-

بخشش، پایان درگیری مرگبار با شوهرخواهر

کوتاه از حادثه
بخشش، پایان درگیری مرگبار با شوهرخواهر


مرد جوان که در جریان درگیری با شوهرخواهرش وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود 7سال پس از وقوع جنایت توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و از چوبه دار نجات یابد. به گزارش همشهری،  این درگیری روز 27بهمن‌ماه سال 90در حوالی میدان شوش اتفاق افتاد. آن روز مرد جوان که پی برده بود شوهرخواهرش با خواهرش اختلاف دارد و حاضر نیست او را طلاق دهد، سراغ پدر دامادشان رفت تا با او صحبت کند اما حضور شوهرخواهرش در آنجا باعث درگیری شد. در جریان این درگیری مرد جوان با ضربه چاقو شوهرخواهرش را به قتل رساند و بازداشت شد.

همه‌‌چیز در این پرونده روشن بود و متهم به قتل بعد از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. با اینکه اولیای دم برای اجرای حکم اصرار داشتند اما مدتی قبل با گذشت 7سال از این حادثه قاتل را بخشیدند. به این ترتیب او روز گذشته به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد، متهم در دفاع از خودش گفت: شوهرخواهرم با خواهرم اختلافات زیادی داشتند. او مدام خواهرم را کتک می‌زد و اهل زندگی نبود. خواهرم چند مرتبه می‌خواست از او جدا شود اما او حاضر نبود خواهرم را طلاق دهد؛ همین موضوع کشمکش بین آنها را بیشتر کرده بود. وی ادامه داد: آخرین بار خواهرم برایم درددل کرد و گفت از این وضعیت خسته شده است.

من هم تصمیم گرفتم هر طور که شده موضوع را حل کنم. روز حادثه برای صحبت کردن به مغازه پدرشوهر خواهرم رفتم. وقتی درباره اختلافات خواهرم با پسرش صحبت کردم،  سر درددل‌های او هم باز شد و فهمیدم که او هم از دست پسرش ناراحت است. او می‌گفت پسرش حتی او و همسرش را هم کتک می‌زند. سرگرم حرف زدن بودیم که یک نفر با چوب ضربه‌ای به سرم زد. وفتی برگشتم دیدم شوهرخواهرم است. او شروع به دعوا با من کرد و وقتی از مغازه بیرون رفتم باز هم به سمتم هجوم آورد. من هم که عصبانی شده بودم با چاقویی که داشتم ضربه‌ای به او زدم. متهم در ادامه گفت: باور کنید که نیت من برطرف کردن مشکل بود و نمی‌خواستم به شوهرخواهرم آسیبی بزنم. در این مدت در زندان سختی‌های زیادی تحمل کرده‌ام و از هیأت قضایی می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. با پایان دفاعیات متهم، هیأت قضایی برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید