• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26920
+
-

کارآگاه‌بازی خانم مهندس کیف‌قاپ را به دام انداخت

کارآگاه‌بازی خانم مهندس کیف‌قاپ را به دام انداخت


سارق موتورسوار که علاقه خاصی به بازی انگری‌بردز داشت برچسب آن را روی موتورش چسباند، اما نمی‌دانست همین موضوع کار دستش می‌دهد و باعث دستگیری‌اش می‌شود.

به گزارش همشهری، چندروز پیش خانم مهندسی از خانه‌اش در مرکز تهران بیرون آمد و قصد داشت به طلافروشی برود و تعدادی از سکه‌هایش را بفروشد. او از پیاده‌رو عبور می‌کرد که ناگهان جوان موتورسواری نزدیک وی شد و در یک چشم برهم زدن کیف‌ زن جوان را قاپید. پیش از اینکه خانم مهندس واکنشی نشان بدهد سارق فرار کرد، اما زن جوان چشمش به برچسب یکی از بازی‌های کامپیوتری افتاد که پشت موتورچسبانده شده بود. خانم مهندس نظرش جلب شد و پی برد که این موتور احتمالا برای پسری جوان است که در همسایگی خانه دوستش زندگی می‌کند.

او چندین بار که به خانه دوستش در مرکز تهران رفته بود، موتوری با این مشخصات خاص دیده بود. به همین دلیل راهی خانه دوستش شد، اما هرچه در آنجا منتظر ماند خبری از موتورسوار سارق نشد. با وجود این به جست‌وجو در کوچه‌های اطراف پرداخت تا اینکه درنهایت موتور را که برچسب روی آن انگری‌بردز بود شناسایی کرد و با پلیس تماس گرفت.

طولی نکشید که مأموران در محل حاضر شدند و جوان کیف‌قاپ را دستگیر کردند. از سوی دیگر در مخفیگاه وی چندین کیف زنانه، مدارک، گوشی‌های موبایل و... به‌دست آمد. عجیب اینکه جوان سارق روی دیوار اتاقش را از برچسب‌های بازی انگری بردز پر کرده بود. پسر سارق که حسابی غافلگیر شده بود و فکرش را نمی‌کرد به این زودی دستگیر شود، گفت: چند روزی است که به‌دلیل مشکلات مالی و گرانی تصمیم به سرقت گرفتم. با موتورم در ساعت‌های خلوت روز در مرکز تهران پرسه می‌زدم و اغلب کیف زنان را قاپیده و فرار می‌کردم. وی وقتی متوجه شد با کارآگاه‌بازی یکی از طعمه‌هایش دستگیر شده، گفت: من عاشق بازی انگری‌بردز بودم. به همین دلیل به این بازی اعتیاد پیدا کرده‌ام. علاقه‌ام باعث شده بود به در و دیوار اتاقم استیکرهای این بازی را بچسبانم و به تازگی روی موتورم هم چسبانده بودم، اما فکر نمی‌کردم همین کارم باعث لو رفتنم شود. پرونده این سارق ١٩ ساله در دادسرای ویژه سرقت درحال رسیدگی است و او به کیف‌قاپی‌های سریالی خود اعتراف کرده، ضمن اینکه تحقیقات از وی برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر و شاکیان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید