• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26904
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/m8Kn
+
-

پیش‌شرط اعتماد به‌مدیریت شهری

دیدگاه
پیش‌شرط اعتماد به‌مدیریت شهری

علی نوذرپور | شهردار منطقه22:

احترام به مردم، عصاره تجربه دیگری است که در مدیریت منطقه22 به‌دست آورده‌ام. دوشنبه‌ها، روزی است که با مردم ملاقات می‌کنم. به احترام حضور آنها، از جا بلند شده به آنها خوشامد می‌گویم و تعارف می‌کنم که روی صندلی بنشینند و مشکل و یا تقاضایشان را از شهرداری مطرح کنند. با حوصله به صبحت‌های آنها گوش می‌دهم و سپس از همکارانم می‌خواهم کمک کنند تا راه‌حلی برای رفع مشکل آنها پیدا کنیم.

بعد از اینکه تصمیم گرفته شد و با متقاضی در میان گذاشته شد با احترام، برای مشایعت آنها بلند شده و احترام گذاشته می‌شود. تأثیر این اقدام، در رضایتمندی مردم مشهود است و مهم‌تر اینکه همکاران متوجه می‌شوند که حضور ما در شهرداری برای پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آنهاست و اعتبار مدیریتی ما به رأی و خواسته مردمی است که در انتخابات شوراها شرکت کرده و گروه جدید و با گفتمان جدید را به‌عنوان اعضای شورا انتخاب کرده‌اند؛ شورایی که شهردار و تیم مدیریتی جدید را انتخاب کرده و روی کار آورده‌اند.

بنابراین ما مدیران شهرداری، مشروعیت حضور خود را از رأی مردم می‌دانیم و در واقع به وکالت و نمایندگی مردم، اداره شهر را برعهده داریم. لذا کار برای آنها و رفع مشکلات مردم، ماموریت اصلی مدیران و کارکنان شهرداری‌هاست.

علاوه بر این، حضور در مساجد و پای صحبت نشستن، دومین اقدامی است که در راستای احترام به مردم، انجام می‌دهیم. این حضور، با هماهنگی و اطلاع‌رسانی صورت می‌پذیرد و با مشارکت مردم پرسش و پاسخی که همکاران من با آنها انجام می‌دهند، ضمن پاسخگویی، برای رفع مشکلات و مسائل عنوان‌شده، تصمیم گرفته می‌شود. هر 2هفته یک‌بار این اجتماع مردمی در مساجد، به نزدیک شدن مدیریت شهری به مردم کمک می‌کند. در این ارتباط، ائمه جماعات نقشی بس مهم را برعهده دارند و با هماهنگی روحانیون، ضمن اطلاع‌رسانی به مردم از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های شهرداری، از ظرفیت معنوی مساجد برای پیشبرد امور مدیریت شهری بهره گرفته می‌شود. احترام به مردم در ملاقات‌های دوشنبه و حضور در مساجد و پای درددل مردم نشستن کمک می‌کند تا مردم، شهرداری را سازمانی خدمات‌رسان به‌خود تلقی کرده و از خود بدانند.

اقدام سوم در این چارچوب حضور در منازل خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان است؛ امری که برای پاسداشت ایثار و ازخودگذشتگی قهرمانان این مرزوبوم صورت می‌پذیرد و مورد استقبال خانواده‌ها و عزیزان جانباز است و آنها درمی‌یابند که جامعه مدیریت شهری آنها را به یاد داشته و ارزش‌های معنوی جامعه را پاس می‌دارد.

درنهایت اینکه، احترام به مردم نخستین پیش‌شرط اعتماد آنها به مدیریت شهری و بستر مناسب برای مشارکت آحاد جامعه در اداره امور شهر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید