دکتر آزاده امینیانفر، متخصص تغذیه و رژیمدرمانی نسبت به مصرف بالای شکر و مواد غذایی قندی در جامعه ایرانی هشدار داد و گفت: سرانه مصرف شکر در ایران حدود ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم در سال برای هر نفر است که بیش از ۵۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی و بیش از دو برابر حد توصیهشده سازمان جهانی بهداشت است.
او گفت: بخش عمده این شکر از طریق نوشیدنیهای شیرین، شیرینیها، کیکها، بیسکوئیتها و سایر محصولات صنعتی وارد بدن میشود و مصرف بیش از حد آن با مشکلاتی مانند چاقی شکمی، مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲، سندرم تخمدان پلیکیستیک، اختلالات چربی خون و بیماریهای قلبی-عروقی ارتباط مستقیم دارد. وی به راهکارهای کاهش مصرف شکر اشاره کرد و گفت: کاهش تدریجی مصرف قند و شیرینیجات، جایگزینی نوشیدنیهای شیرین با آب، توجه به برچسبهای مواد غذایی، استفاده از فیبرهای طبیعی و خرید هوشمندانه میتواند تمایل به مصرف مواد شیرین را کاهش دهد.
دو شنبه 24 آذر 1404
کد مطلب :
269025
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/OyP1E
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved