سعیده مرادی؛ روزنامهنگار
میادین میوه و ترهبار در چند سال اخیر علاوه بر توسعه کمی، از نظر کیفی هم ارتقا پیدا کردهاند و عملکرد غرفهداران به شیوههای مختلف زیرذرهبین ناظران قرار گرفته تا مشکلات بازارهای ترهبار به حداقل برسد و رضایتمندی شهروندان هم بیشتر شود. محمد سرابنشین، معاون بهرهبرداری و بهداشت سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران از تشدید این نظارتها در میادین میوه و ترهبار خبر داده و دراینباره بیشتر توضیح داده است.
نظارت بر عملکرد 321بازار میوه و ترهبار
نظارت بر کیفیت و عملکرد غرفههای عرضه محصولات در 321بازار و میدان میوه و ترهبار شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری افزایش پیدا کرده است. همه موضوعات مانند کیفیت، بهداشت، قیمت و نحوه برخورد با مشتری خیلی دقیق رصد و پیگیری شده و بیشتر برنامهریزیهای مجموعه نیز در همین راستا انجام میشود.
حضور مستمر ناظران در مراکز
اجرای نظارتهای کمی و کیفی بر میادین و بازارهای میوه و ترهبار اکنون به چند شکل انجام میشود. یکی از مهمترین شیوهها، نظارتهای میدانی است که توسط ناظران مستقر در بازارها صورت میگیرد که براساس شاخصهای تعیینشده، از بازارها و میادین بازدید میکنند.
رصد کیفیت محصولات با دوربین
یک شیوه نظارت هم نصب دوربینهای مدار بسته در میادین و بازارهای میوه و ترهبار است. در حال حاضر ۶هزار دوربین مداربسته در همه غرفههای بازارهای ثابت و محلهای نصب شده و از طریق آنها کیفیت محصولات، رفتار بهرهبرداران و کارگران بررسی میشود. یکی دیگر از راههای نظارتی سازمان، شیوه نامحسوس است که هم توسط سازمان و هم توسط مردم انجام میشود. علاوه بر نظارتهای سازمانی، نظارتهای مردمی نیز مهم است. شهروندان از طریق تماس با سامانههای پیامرسان نظارتی مانند سامانه ۱۳۷پلاس میتوانند پیامهای خود را به سازمان منتقل کنند. در سالهای اخیر تعداد پیامهای مردم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و این نشاندهنده افزایش رضایتمندی مردم از بازارهای میوه وتره بار است.
سه شنبه 4 آذر 1404
کد مطلب :
267685
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/86MB5
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved