تهران 321 بازار میوه و ترهبار دارد
بیش از نیمی از بازارهای میوه و ترهبار در محلههای کمبرخوردار پایتخت هستند
نیلوفر ذوالفقاری | روزنامهنگار
کیفیت بالای محصولات و قیمت بهصرفه آنها نسبت به مغازههای شهر، در کنار در دسترس بودن اقلام متنوع و مایحتاج روزانه در یک بازار باعث شده شهروندان زیادی در مناطق مختلف خرید از بازارهای میوه و ترهبار را انتخاب کنند. فاطمه باقری، مدیر پژوهش، برنامهریزی و مهندسی فرآیند سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران درباره توجه ویژه این سازمان به راهاندازی بازارهای میوه و ترهبار در محلههای کمتربرخوردار شهر توضیح میدهد.
توزیع عادلانه مراکز در شهر
برای جانمایی بازارهای میوه و ترهبار در محلههای مختلف شاخصهای مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران تلاش میکند توزیع بازارها و میادین در محلههای شهر عادلانه باشد. سازمان میادین اکنون در 248محله از مجموع 351محله تهران بازار میوه و ترهبار دارد. علاوه بر آن، مرکز عمدهفروشی میوه و ترهبار (میدان مرکزی)، 3مرکز عمده عرضه دام زنده بهداشتی و 4مرکز عمدهفروشی مواد پروتئینی بهمن، پیروزی، آزادی و بعثت از مراکز تحت پوشش این سازمان محسوب میشوند. برای اینکه بازارهای محلهای توسعه پیدا کند و دسترسی به آنها برای شهروندان آسان شود، فاصلهای که برای بازارها در محلهها درنظر گرفته شده بهطور میانگین حدود یک کیلومتر است.
