• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26662
+
-

وعده استاندار؛ زمستان امسال راحت‌تر آلودگی هوا را می‌گذرانیم

در پی تمهیدات اندیشیده‌شده، استاندار تهران وعده داد که زمستان سال‌جاری راحت‌تر آلودگی هوای تهران را پشت سر می‌گذاریم.
به گزارش مهر، محمد‌حسین مقیمی گفت: برنامه‌های انجام‌شده سبب خواهد شد زمستان سال‌جاری آلودگی کمتری در هوای تهران داشته باشیم. در این راستا تولیدکنندگان خودروها و واردکنندگان اتوبوس‌ها و کامیون‌ها باید همکاری کنند تا حداقل آلودگی را در زمستان شاهد باشیم.  او خواستار لحاظ‌کردن سهم استان تهران در برخورداری از اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید در طرح نوسازی خودروهای عمومی شد و افزود: نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای نوسازی ناوگان استان تهران توجه ویژه کند.

استاندار تهران خواستار جریمه کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی شد و تأکید کرد: این طرح باید روزانه و شبانه توسط پلیس راهور اجرا شود و کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند در سامانه شهرداری ثبت شوند و درصورت مشاهده تردد خودروهای سنگین باری و مسافری فاقد معاینه فنی و شناسه، آنها متوقف شوند؛ نباید هم جریمه اعمال شود و هم شاهد عدم‌کاهش آلودگی هوا در تهران باشیم، چراکه هدف اصلی کاهش آلودگی هواست. 

 او افزود: توقف حرکت کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده عملیاتی است، اما باید دقت شود که تعللی در جابه‌جایی مسافران توسط اتوبوس‌ها و حمل بار از طریق کامیون‌ها پیش نیاید. مقیمی افزود: تردد خودروهای مسافربر و باربر در تهران با شهرداری تهران است. استاندار تهران با بیان اینکه اتوبوس‌ها برای حمل‌ونقل نیاز به تأیید شهرداری تهران دارند، گفت: ٧٠درصد آلودگی تهران مربوط به اتوبوس‌ها و کامیون‌های گازوئیلی است و حدود ۳هزار اتوبوس آلاینده در تهران مربوط به شرکت واحد است و باید از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و فرسوده ممانعت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید