• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26507
+
-

چهره‌ها

براساس کلام مسیح؛ کلام ترامپ ارزش ندارد

آیت الله امامی کاشانی، امام  جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که ایسنا بخش‌هایی از آن را  منتشر کرد گفت: براساس گزارش روزنامه‌ واشنگتن پست، ترامپ در 558روز گذشته 4 هزار و 229بار دروغ گفته و پیمان شکسته است. آدمی اینچنین بی‌شخصیت کلامش به هیچ وجه بهایی ندارد. حضرت مسیح(ع) می‌گوید:« اگر کسی زیاد دروغ بگوید بها و قیمتی ندارد». طبق آنچه دنیا نشان می‌دهد و براساس کلام مسیح(ع) کلام ترامپ قیمت و ارزشی ندارد.

نظر روانچی درباره  اظهارنظر نظامیان در سیاست خارجی

مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: اظهارنظر نظامیان در عرصه سیاست خارجی، خیلی موضوع غیرعادی‌ای نیست. در کشورهای دیگر هم می‌بینید که نظامیان‌شان در عرصه‌های خارجی اظهارنظر می‌کنند. اتفاقا بعضی مواقع‌ بهتر است که نظامی‌ها اظهارنظر کنند منتها شرطش این است که این اظهارنظرها در چارچوب طراحی شده سیاست خارجی باشد، که در این صورت بعضی اوقات خیلی هم مؤثر است .

واعظی پیام روحانی را به اردوغان رساند

محمود واعظی در سفری به ترکیه پیام کتبی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان را به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تسلیم کرد. به گزارش ایرنا، واعظی در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به برجام، آغاز تحریم‌های جدید آمریکا و مواضع جمهوری اسلامی ایران در این موارد با اردوغان، گفت‌وگو کرد و بر عزم ایران به مقاومت تا پشیمان کردن آمریکا از اقدام خود تأکید کرد.

منع به کارگیری بازنشستگان منتظر تصمیم شورا

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان شامگاه چهارشنبه در واکنش به شایعه تأیید اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کانال اطلاع‌رسانی خود در پیام‌رسان سروش این شایعه را تکذیب کرد. براساس این اصلاحیه استانداران، شهرداران و معاونان وزیران درصورتی که بازنشسته شده باشند نمی‌توانند دوباره مشغول به‌کار شوند و باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند.  1200 نفر براساس این قانون باید از مشاغل خود کناره‌گیری کنند.

صدور بیانیه در غیاب ایران علیه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مفاد بیانیه ۱۱‌ماده‌ای نشست نمایندگان دائم سازمان همکاری اسلامی در جده، اتهامات وارده به کشورمان را شدیدا محکوم کرد. به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، قاسمی اظهار داشت: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل عدم‌صدور ویزا از سوی عربستان سعودی امکان حضور در نشست‌های سازمان همکاری اسلامی در جده را ندارند و لذا اینگونه بیانیه‌ها با اعمال فشار عربستان سعودی و به‌صورتی غیرمنصفانه و یکجانبه تهیه و منتشر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید