• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26506
+
-

کوتاه از سیاست

درخواست غرامت از عراق

محمود صادقی نماینده مردم تهران نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸، ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!»  

حمله همزمان احمدی‌نژاد و علم‌الهدی

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه از دولت روحانی خواست مذاکره را کنار بگذارد. وی‌گفت: اینکه اروپا دانه می‌ریزد، فرقی با آمریکا ندارد چراکه همه اینها دشمن قسم‌خورده‌اند. اینها در روش با یکدیگر اختلاف دارند. چون آمریکا با ما این کار را کرد با کسانی که قرن‌ها به ما تحقیر را تحمیل کردند، برویم دوست شویم؟ دو، سه سال مذاکره کردید و دلار 3هزار تومانی را ۱۰هزار تومان کردید، باز هم می‌خواهید مذاکره کنید؟

روحانی به سیستم شاه عباس عمل کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس‌جمهور باید ارتباط صوتی و کلامی را با مردم بیشتر کند. ارتباط تلویزیونی ارتباطی یک سویه است و باید ارتباط دو طرفه باشد و رئیس‌جمهور هم صحبت‌های مردم را بشنود. یک پیشنهاد این است که روحانی به سیستم شاه عباس عمل کند؛ یعنی با لباس مبدل در بین مردم حاضر شود و مشکلات مردم را بشنود. به گزارش جماران، غلامعلی رجایی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در رسانه ملی پس از وقفه‌ای طولانی گفت: تأخیر در گفت‌وگو با مردم بخشودنی نیست، رئیس‌جمهور نباید به هیچ بهانه‌ای ارتباطش را با مردم قطع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید