• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26458
+
-

نیروی فضایی؛ کارت انتخاباتی جدید ترامپ

جهان‌نما
نیروی فضایی؛ کارت انتخاباتی جدید ترامپ


ایالات متحده آمریکا، پنجشنبه با اعلام مایک پنس، معاون ریاست‌جمهوری، ‌رسما پروژه اضافه کردن نیروی فضایی را به ساختار ارتش کلید زد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها راه‌اندازی چنین نیرویی را وعده داده بود، اما این پیشنهاد چندان جدی گرفته نمی‌شد. با این حال مایک پنس در جمع نظامیان آمریکایی از راه‌اندازی این نیرو تا سال2020 خبر داد. به گزارش سی‌ان‌ان او با اشاره به خطراتی که از سوی روسیه و چین آمریکا را تهدید می‌کند، گفت: «وقت تأسیس نیروی فضایی ایالات متحده فرارسیده است.»

ترامپ همین 3‌ماه پیش به پنتاگون (وزارت دفاع) آمریکا دستور داده بود که سریعا کارهای لازم برای تأسیس نیروی فضایی را به‌عنوان ششمین سازمان نیروهای مسلح شروع کند. ارتش آمریکا هم‌اکنون از نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، سپاه تفنگداران دریایی و گارد ساحلی تشکیل می‌شود.

پنس در صحبت‌های خود در روز پنجشنبه به فعالیت‌های نظامی روسیه و چین در فضا اشاره کرد و گفت: «اخیرا دشمنان ما روی انتقال سلاح‌ها به فضا کار کرده‌اند.» او همچنین گفت که مسکو و پکن موشک‌ها، لیزرها و دیگر فناوری‌هایی را با هدف حمله به ماهواره‌های آمریکایی توسعه می‌دهند.

ایجاد یک نیروی جدید در ساختار نیروهای مسلح آمریکا به تأیید کنگره نیاز دارد. با توجه به همراهی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا با این طرح، دولت آمریکا به همراهی کنگره امیدوار است.

بلافاصله بعد از صحبت‌های پنس، کارزار انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری2020 بهره‌برداری از این طرح جاه‌طلبانه و عجیب را شروع کرد و با ارسال گسترده ایمیل به شهروندان، از آنها خواست، ‌از میان چند لوگوی پیشنهادی، به لوگوی مورد نظر خود برای نیروی فضایی رأی بدهند.

راه‌اندازی نیروی فضایی در ارتش آمریکا مخالفان زیادی دارد. به گفته‌ آنها، این کار هزینه‌های زیادی می‌برد و با توجه به‌وجود فرماندهی فضایی در نیروی هوایی و همینطور ناسا، توجیه ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید