
پایان ورود موتورسیکلتها به پیادهروها

سعیده مرادی: روزنامه نگار
از نیمه نخست امسال شهرداری تهران با اجرای طرح «پیادهراه ایمن» تصمیم گرفته تا از ورود موتورسیکلتها به پیادهراهها جلوگیری کند. با اجرای این طرح نهتنها عابران با امنیت بیشتر تردد خواهند کرد، بلکه از دردسر و مزاحمتهای حضور موتورسواران که گاه وقوع جرائم مختلف ازجمله سرقت را نیز در پی دارند، کاسته میشود. اما این طرح چیست و چه پیامدهایی دارد؟
منظور از طرح پیادهراه ایمن چیست؟
طرحی است که براساس آن پیادهراهها با استفاده از تجهیزات ترافیکی و موانع بسته میشوند و فقط امکان عبور عابران وجود خواهد داشت و موتورسواران فضای تردد نخواهند داشت.
پیادهراهها با چه تجهیزاتی بسته خواهند شد؟
موانع (U) شکل، سامانه رهجو (مخصوص معلولان) و دیگر ابزارهای بازدارنده
پیادهراههای پایتخت برای عابران امن میشود
مهدی گلشنی، مدیرکل حملونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران: متأسفانه هجوم موتورسیکلتها به معابر، پیادهروها و فضاهای مختص عابر پیاده، خودرو یا مسیرهای ویژه اتوبوس موجب بینظمی در شهر شده است. با توجه به اینکه پیادهروها برای عبور امن و راحت عابران طراحی میشوند، برنامهای تدوین کردیم تا ورود موتورسیکلتها را کنترل کنیم و مانع ورود خودرو و موتورسیکلت به پیادهروهای شهر شویم. با همکاری پلیس راهور در هر منطقه 10پیادهرو شناسایی شده که با تجهیزات ترافیکی و موانع بسته میشوند و فقط امکان عبور عابران وجود خواهد داشت و ورود موتورسیکلتها ممنوع است. نام این طرح «پیادهروی ایمن» است تا مردم بتوانند با ایمنی و امنیت عبور کنند. بسیاری از سرقتها در سطح شهر در پیادهروها رخ میدهد و موتورسیکلتهایی که وارد پیادهروها میشوند این مشکلات را ایجاد میکنند. این طرح شرایط پیادهروی ایمن و امن را برای شهروندان فراهم میکند.