• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26248
+
-

تصحیح رقم اعلام شده درباره خروج ارز از کشور

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: در خبر مربوط به حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در برنامه تلویزیونی و آمار خروج ارز توسط گردشگران اشتباهی رخ داده که بدین‌وسیله اصلاح می‌شود.

در متن ارسال شده به رسانه‌ها آمده است: علی‌اصغر مونسان در پاسخ به سؤالی درخصوص خروج یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون یورو ارز مسافرتی در سه ماهه نخست امسال، گفت: «متأسفانه در این حوزه عددهای متفاوتی از سوی آدم‌های مختلف ارائه می‌شود. بعضی اوقات می‌گویند ۹میلیون گردشگر در سال یعنی ۹میلیارد یورو خروج ارز. خوب است این توضیح را بدهم که از ۹میلیون گردشگر خروجی ۲میلیون تا ۲میلیون و ۲۰۰هزار نفر فقط مربوط به 2 تا 3 روز اربعین است. نزدیک ۵۰درصد گردشگران زیارتی هستند که اصلا خروج ارز هزار یورویی یا هزار دلاری نداریم. متأسفانه این ۹میلیون نفر را ضرب‌در هزار دلار می‌کنند عدد ۹میلیارد دلار ارز مسافرتی خروجی در کشور را اعلام می‌کنند که این اعداد درست نیست؛ این یک‌میلیارد هم همینطور. بانک مرکزی آخرین عددی را که خاطرم هست اعلام کرده ۲۴۰میلیون یوروست. نمی‌دانم این اعداد وحشتناک از کجا آمده است. حتما تکذیب می‌کنم. حتما خطاست. اعلام کردیم خوب است بانک مرکزی ارزهایی را که داده است اعلام کند به چه مقاصدی داده شده است. اتفاقا من درخواستم این بود که همین شفاف‌سازی‌ها انجام شود تا از هر گوشه‌ای یک عددی اعلام نشود. ما از ۹میلیارد و ۱۰میلیارد دلار در سال داریم. متأسفانه این چیزها هست اما الان عرض کردم خدمت شما که این عددها وجود ندارد. بسیار بسیار عددهایش پایین‌تر است؛ به همین دلیل من عرض کردم که بانک مرکزی خوب است اعلام کند تا مردم در جریان قرار گیرند. اما آخرین عددی که خاطرم هست ۲۴۲میلیون یورو بود که بانک مرکزی اعلام کرده است.»

در خبر قبلی که این سازمان منتشر کرده بود، مونسان گفته است: در آمارها گفته می‌شود سالانه یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو ارز از کشور به‌وسیله گردشگران خروجی، خارج می‌شود؛ درحالی‌که این عدد درست نیست و براساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، در سال گذشته ۲۴۲میلیون یورو ارز به‌وسیله گردشگران خارج شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید