• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26241
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8WDg
+
-

یوزها همچنان قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند

گزارش کوتاه
یوزها همچنان قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند

تصادف یک توله یوز در محور عباس‌آباد، بر مطالبه علاقه‌مندان حیات‌وحش برای ایمن‌سازی‌ عبور و مرور حیات‌وحش، به‌ویژه یوزپلنگ- گونه در معرض انقراض- مهر تأیید زد. فنس‌کشی و ایجاد تونل سبز که از مدت‌ها پیش از سوی مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پیگیری می‌شد اکنون در آستانه اجرا قرار گرفته و انتظار می‌رود برای جلوگیری از تلفات جاده‌ای، در اجرای این پروژه تسریع شود.

به گفته مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان توله یوزی که در محور میامی- عباس‌آباد در محدوده زیستگاه یوزپلنگ آسیایی با خودروهای عبوری تصادف کرده آسیب‌دیده، اما تلف نشده است.

عباسعلی دامنگیر در گفت‌وگو با مهر، افزود: در پی این حادثه اکیپ کارشناسان پارک ملی توران شاهرود به منطقه حادثه اعزام شدند تا وضعیت این‌گونه با ارزش، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد، تصریح کرد: محور تهران- مشهد از داخل یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌ها و کریدور حیات‌وحش ایران، به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی می‌گذرد و در سالیان اخیر براثر افزایش تردد جاده‌ای در محور مذکور، شاهد افزایش تلفات حیات‌وحش، به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی بوده‌ایم.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: برای حفاظت از یوز برخی تفاهمنامه‌ها، مانند فنس‌کشی و علائم ترافیکی جاده و احداث روگذر روی محور تهران- مشهد، با وزارت راه و شهرسازی امضا شده که خوشبختانه در روزهای اخیر اجرای پروژه فنس‌کشی در محدوده محور میاندشت- عباس‌آباد همراه با ایجاد کریدور زیرگذر سبز عبور حیات‌وحش (یوزپلنگ آسیایی) آغاز شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید