• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 25947
+
-

فرصت طلایی برای کشتی‌گیران سرعین


جمال آقازاده|  اردبیل- خبرنگار:


 سرعین یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر اردبیل است که سالانه میلیون‌ها گردشگر به آن سفر می‌کنند. وجود آب‌های معدنی در این شهرستان باعث جذب زیاد گردشگر شده است. با توسعه زیرساخت‌های ورزشی می‌توان در حوزه گردشگری ورزشی هم در این شهرستان گام‌های محکمی برداشت. 
در همین راستا اولین اقدام افتتاح خانه کشتی سرعین بود. با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه شاهد حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در این شهرستان خواهیم بود. برگزاری اردوی‌های ورزشی می‌تواند برای کشتی سودمند باشد تا ورزشکاران شهرستان و مربیان با فنون و روش های آموزشی روز دنیا آشنا ‌شوند. 

رئیس هیأت کشتی شهرستان سرعین در گفت‌وگو با   همشهری در اردبیل می‌گوید: افتتاح خانه کشتی سرعین یک فرصت مناسب برای کشتی‌گیران این شهرستان است و بعد از سال‌ها یک سالن تخصصی در رشته کشتی در اختیار آنها گذاشته شده است. «پرویز موسی‌زاده» با اشاره به فعالیت خود در کشتی شهرستان سرعین می‌گوید: نزدیک به 20 سال است که به ‌عنوان رئیس هیأت کشتی شهرستان سرعین به ورزشکاران این رشته ادای وظیفه می‌کنم؛ ثبت‌نام کشتی در این شهرستان به ‌صورت رایگان است و در کنار آن لباس‌های ورزشی در اختیار کشتی‌گیران قرار داده می‌شود. این حرکت در هیچ یک از شهرستان‌های اردبیل اجرا نمی‌شود. 

رئیس هیأت کشتی شهرستان سرعین می‌گوید: برای اتمام خانه کشتی سرعین 4 سال به‌صورت شبانه‌روزی تلاش شده و امیدواریم وجود این سالن باعث توسعه کشتی در این شهرستان شود و کشتی‌گیران در یک سالن استاندارد به تمرینات خود ادامه دهند.

موسی‌زاده با توجه به مساحت و هزینه صرف شده برای افتتاح این مرکز بیان می‌کند: خانه کشتی سرعین 2 هزار مترمربع مساحت دارد و با اعتبار حدود 3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. در این مجموعه 4 طبقه شامل بخش‌های اداری و خوابگاه احداث شده و به همین دلیل آماده برگزاری رویدادهای ملی و مسابقات کشوری است.

 وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی در این شهرستان بیان می‌کند: بنا داریم 22 بهمن‌ امسال در خانه کشتی سرعین میزبان مسابقات کشتی آزاد در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان باشیم  . رئیس هیأت کشتی شهرستان سرعین در ادامه اضافه می‌کند: برنامه‌ریزی جامع برای پیشرفت کشتی در سرعین انجام شده است. نبود سالن تخصصی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ورزشکاران بود که با افتتاح خانه کشتی این مشکل حل و رفع شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید