• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25897
+
-

گردشگران 242میلیون یورو از کشور خارج کردند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در آمارها گفته می‌شود سالانه یک‌ میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو ارز از کشور توسط مسافران ایرانی خارج می‌شود، درحالی‌که این عدد درست نیست و براساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده در سال گذشته ۲۴۲میلیون یورو از این طریق خارج شده‌است.

علی‌اصغر مونسان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: براساس آمارها سالانه حدود ۹میلیون نفر گردشگر خروجی داریم که برخی‌ به‌اشتباه تصور می‌کنند هر گردشگر خروجی هزار دلار ارز از کشور خارج می‌کند، درحالی‌که اینگونه نیست؛ چراکه اولا از این ۹میلیون نفر ۵۰درصد به انگیزه زیارت از کشور خارج می‌شوند که ارز زیادی خارج نمی‌کنند و ۲میلیون نفر نیز در ایام اربعین از کشور خارج می‌شوند که این نیز باعث خروج ارز از کشور به شکل قابل ‌ملاحظه‌ای نمی‌شود، بنابراین آمار ارائه‌شده در این خصوص قابل‌قبول نیست.

او با اشاره به بسته جدید ارزی که با تغییراتی در ارز مسافرتی همراه است، گفت: بسته جدید ارزی امروز ابلاغ و طی آن، وضعیت ارز گردشگران ورودی و خروجی به کشور مشخص می‌شود.

مونسان به اهمیت سفرهای داخلی و اجتناب از سفرهای خارجی غیرضروری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری و نیز رئیس‌جمهور بر اجتناب از سفرهای خارجی غیرضروری تأکید دارند. بنابراین با توجه به داشته‌های فراوان فرهنگی تاریخی، جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری و نیز آداب و رسوم و طبیعت بکر در سراسر ایران تا جایی که امکان دارد باید از سفرهای خارجی غیرضروری اجتناب شود و با سفر به مناطق مختلف کشور، زیبایی‌های خدادادی و مواهب زیبای طبیعی در کشور خودمان را ببینیم. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری نسبت به گذشته مناسب‌تر و بستر برای رونق انواع گردشگری از جمله گردشگری طبیعی فراهم شده است، گفت:‌ اعتقاد من بر این است که ارزش سفرهای داخلی کمتر از سفرهای خارجی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید