• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25881
+
-

کوه‌خواری به بهانه اجرای طرح ملی

خبرهای کوتاه
کوه‌خواری به بهانه اجرای طرح ملی

 پدیده کوه‌خواری در جاده آستارا به اردبیل در استان گیلان، این منطقه زیبا را تهدید می‌کند. مریم توشه، فعال محیط‌زیست با اعلام این خبر به همشهری گفت: کوه‌خواری در جاده آستارا به اردبیل آن اندازه گسترده شده که منظر منطقه را خدشه‌دار کرده و بیم آن می‌رود با تداوم این روند طبیعت بکر منطقه به‌طور کامل نابود شود.

این فعال محیط‌زیست با ابراز نگرانی از تخریب‌های گسترده در جاده آستارا به اردبیل، افزود: گروه‌های محیط‌زیستی مردم‌نهاد این تخریب‌ها را پیگیری کرده‌اند؛ این پیگیری‌ها نشان داد بخشی از کوه‌خواری با توجیه تعریض جاده انجام می‌شود و بخشی دیگر نیز با هدف تأمین مصالح خط ریلی در حال ساخت ایران-آذربایجان در حال اجراست.

او در توضیح این مطلب گفت: تخریب کوه با هدف تأمین مصالح با مجوز استانداری در حال انجام است و از آنجا که خط ریلی عنوان طرح ملی را یدک می‌کشد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، مجوز تخریب کوه‌ها و قطع درختان را صادر کرده است. به گفته توشه، قطع توسط مأموران اداره منابع طبیعی انجام می‌شود و جریمه‌ای هم بابت قطع درختان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به‌منظور تأمین هزینه‌های جنگلکاری پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید