• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25779
+
-

رابین‌هود با لئوناردو دی‌کاپریو بازمی‌گردد

سراسر ماجراجویانه همراه با عشقی بی‌پایان

سراسر ماجراجویانه همراه با عشقی بی‌پایان

آرش نهاوندی/ترجمه و تالیف

بخشی از خلاصه فیلم جدید رابین‌هود که قرار است تا ‌ماه نوامبر2018 روانه بازار شود، در قالب یک تریلر به نمایش درآمد. این آخرین تریلری است که از این داستان فولکلوریک انتشار یافته است. در اقتباس سینمایی جدید رابین‌هود به کارگردانی اتو باترست و تهیه‌کنندگی لئوناردو دی‌کاپریو، نقش قهرمان اصلی یعنی رابین‌هود را تارون ایگرتون بازی می‌کند.

او در واقع پا جای پای بازیگران مطرحی نظیر ‌راسل کرو‌ و ‌کوین کاستنر‌ گذاشته است. کوین کاستنر در سال 1991 و راسل کرو در سال2010 در نقش رابین‌هود ظاهر شده بودند. در این فیلم جایمی فاکس‌ در نقش جان کوچولو بازی می‌کند. جان کوچولو در واقع رئیس گروه «مری من» (مردان خارج از قانون) است که از رابین‌هود تبعیت می‌کنند. تیم میچین نیز در نقش کشیش تاک ظاهر می‌شود. جایمی دورنان هم ایفاگر نقش ‌ویل اسکالت‌ خواهد بود که در داستان رابین‌هود همسر ‌ماریان‌ ندیمه است. نقش ماریان ندیمه را نیز ایو هیوستون بازی می‌کند. طبق آنچه در بخش خلاصه‌ای از این فیلم به نمایش در آمده است، رابین‌هود و جان کوچولو علیه پادشاه فاسد انگلستان، قیام می‌کنند. این فیلم مملو از صحنه‌های اکشن و ماجراجویانه و صحنه‌های نبرد و درگیری است. همچنین روایتگر یک عشق بی‌پایان است.

مشهورترین رابین‌هودها

100سال از ساختن فیلم با موضوع داستان فولکلوریک رابین‌هود می‌گذرد؛ مشهورترین فیلم‌های رابین‌هود در سال‌های 1938 با بازی ‌ارول فلین‌، 1991 با بازی ‌کوین کاستنر‌ و 2010 با بازی ‌راسل کرو‌ بودند. فیلم «راهزنان زمان» (سال1981) نیز اقتباس دیگری از رابین‌هود است که در آن جان کلیس به ایفای نقش می‌پردازد. ‌شان کانری، بازیگر مشهور سری اول فیلم‌های جیمز باند نیز در فیلم «رابین‌هود و ماریان» ساخته‌شده در سال1976 در نقش میانسالی این قهرمان محبوب ظاهر می‌شود. از فیلم رابین‌هود 2 اقتباس کارتونی نیز در سال‌های 1973 و 2001 ساخته شده است. در ایران بارها اقتباس اولی از کارتونی رابین‌هود در برنامه کودک به نمایش درآمده است. در اقتباس کارتونی این داستان فولکلوریک، جانورها به جای شخصیت‌های این داستان ایفای نقش می‌کنند، رابین‌هود در هیبت یک روباه ظاهر می‌شود و یک خرس به‌عنوان جان کوچولو و شیری لاغر و نحیف در قامت پرنس جان به ایفای نقش می‌پردازند.

قصه رابین‌هود

داستان فولکلوریک رابین‌هود، روایت دزدان معروف جنگل ‌شروود،‌ در نزدیکی شهر ناتینگهام در انگلستان است؛ یعنی زمانی که  ریچارد شیردل شاه انگلستان، رهسپار جنگ می‌شود، برادرش جان تخت شاهی را غصب می‌کند و مالیات‌های سنگینی برای مردم مقرر می‌کند. ریچارد شیردل در این فاصله به اسارت پادشاه اتریش در‌می‌آید. رابین‌هود که یکی از تیراندازان زبردست است، از دادن مالیات سر باز می‌زند و به جنگل شروود پناه می‌برد. او به همراه همدستانش دارایی‌های ثروتمندان را می‌دزدند و میان تهیدستان تقسیم می‌کنند. پس از بازگشت ریچارد شیردل به انگلستان، وی موفق می‌شود قدرت را با کمک رابین‌هود از چنگ برادرش ‌درآورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید