• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مرداد 1397
کد مطلب : 25575
+
-

ترافیک پیچیده در میدان مهدیه یزد

محمدحسین فلاح| روزنامه‌نگار:

پس از سالها مشکلات ترافیک در میدان مهدیه یزد همچنان باقی است و هر روز دامنۀ آن گستردهتر می‌شود اما هنوز نسخه شفابخشی برای آن پیچیده نشده است. 
ترافیک این میدان، اکنون زبانزد خاص و عام است و هر وقت مردم یزد از ترافیک و شلوغی نقطه‌ای حرف بزنند، نخستین محلی که از آن به عنوان نمونه نام می‌برند، همین میدان مهدیه شهر یزد است. 
چهارراه مهدیه یزد نقاط شلوغ و پر تردد شهر را به یکدیگر متصل می‌کند؛ از این رو باید بنای مهندسی آن از ابتدا اصولی و هوشمندانه طراحی می‌شد.

این میدان از طریق بلوار امام جعفر صادق(ع) به خیابان کاشانی، فروشگاه مرکزی رفاه و کانون زبان ایران می‌رسد که بعد‌از‌ظهرها شاهد حضور زبان‌آموزان است.این میدان از یک سو متصل به ابتدای خیابان کاشانی و نزدیک به میدان مرکزی شهر (شهید بهشتی) است و سوی دیگر آن به میدان آزادی (باغ ملی) و بلوار طالقانی منتهی می‌شود که ترافیک قابل‌توجهی دارد و مطب بسیاری از پزشکان حاذق یزدی در آن مستقر است.
اما نقطه اتصال چهارم این میدان از یک سو به جاده کمربندی شهر تفت و از سوی دیگر به مناطق آزاد شهر مثل بلوار دانشجو و میدان امام علی(ع) می‌رسد که خود بار ترافیک سنگینی دارند.

از این رو باید از ابتدا در طراحی و مهندسی این میدان تدبیر می‌شد تا چنین وضعیتی پیش نمی‌آمد؛حتی اگر در این میدان و برای مسیر ورودی از بلوارهای شهید بهشتی و شهید منتظر قائم دور‌برگردانی ساخته شده بود، به یقین از حجم ترافیک به نسبت قابل توجهی کاسته می‌شد.
بد نیست مسئولان هنگام ظهر یا عصر که اوج ترافیک این میدان است، خود و خودرو خود را به دل این ترافیک بزنند تا بیشتر و بهتر با مشکل مردم و رانندگان در این میدان و مسیرهای منتهی به آن آشنا شوند.

سال هاست که این مشکلات گفته و تکرار می‌شود، اما توجهی به آن نشده است؛ از این رو شورای شهر باید به این موضوع ورود کند و با اجرای هر طرح و ایدۀ ممکن و مناسب از بار کور ترافیک این میدان بکاهد. امیدواریم شهردار یزد و اعضای شورای اسلامی شهر در این زمینه، طرحی نو در  اندازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید