• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 11 مرداد 1397
کد مطلب : 25466
+
-

مطالعه و افزایش طول عمر

دریچه
مطالعه و افزایش طول عمر

تحقیقات دانشگاه بوفالوی آمریکا نشان می‌دهد مطالعه داستان و رمان باعث بالا رفتن روابط اجتماعی و کاهش استرس می‌شود.

به گزارش الکتریک لیتریچر، برخلاف اذهان عمومی که گفته می‌شود مطالعه زیاد کتاب موجب انزوا و دوری از اجتماع مردم می‌شود، نتایج تحقیقی دانشگاهی کاملا عکس این ذهنیت را اثبات کرده است. براساس یافته‌های محققان، مطالعه کتاب موجب روابط اجتماعی بیشتر می‌شود.

پروفسور ملانی گرین، استاد دانشگاه بوفالوی آمریکا در رشته روانشناسی اجتماعی در این‌باره می‌گوید: مطالعه کتاب نه‌تنها موجب انزوای افراد نمی‌شود بلکه سبب ارتقای سطح روابط اجتماعی می‌شود. دکتر گرین در جریان تحقیقاتش دریافته است خواندن، درک و تفسیر داستان‌هایی که ما می‌خوانیم به‌طور مستقیم در زندگی واقعی تأثیرگذار است. او می‌گوید: بسیاری از افرادی که بیشتر کتاب می‌خوانند، نسبت به دیگران بیشتر احتمال دارد دوستی خود را با بقیه حفظ کنند.

استاد دانشگاه آمریکایی به یک دوجین تحقیقات دانشگاه‌های دیگر اشاره می‌کند که همگی درباره ابعاد مختلف مطالعه و تأثیر مثبت آن در زندگی اجتماعی اتفاق نظر دارند.
تیم تحقیقاتی دانشگاه بوفالو به سرپرستی خانم گرین به‌صورت میدانی روی دانشجویان مطالعه و تأثیر مطالعه داستان و رمان را بین آنها بررسی کرده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که هر رفتاری موجب تقویت روابط اجتماعی می‌شود در داستان‌ و رمان به‌صورت تقویت شده نوشته شده و در حقیقت این رفتارها در زندگی واقعی افراد جاری می‌شوند.

براساس تحقیق دیگری در دانشگاه بوفالو، مطالعه کتاب موجب بالا رفتن عمر انسان می‌شود. محققان اعتقاد دارند چون مطالعه کتاب با کاهش اضطراب و استرس همراه است به بالا رفتن عمر منجر می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید