• چهار شنبه 22 اسفند 1403
  • الأرْبِعَاء 12 رمضان 1446
  • 2025 Mar 12
دو شنبه 20 اسفند 1403
کد مطلب : 251008
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjJ03
+
-

عرضه دستاوردهای بانوان در نمایشگاه بوستان گفتگو

در شهر
عرضه دستاوردهای بانوان در نمایشگاه بوستان گفتگو

پریسا نوری؛ روزنامه‌نگار

بیست‌ودومین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» از 15اسفند در بوستان گفتگو آغازبه‌کار کرد. در این نمایشگاه محصولاتی چون پوشاک، صنایع‌دستی، زیورآلات، محصولات چرم و... که جزو دست‌آفریده‌های بانوان توانمند سرپرست خانوار است، به فروش گذاشته شده‌است. عزیز قانعی‌راد، رئیس اداره مهارت‌آموزی و اشتغال معاونت ظرفیت‌سازی و حمایت‌های اجتماعی مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران، درباره شکل‌گیری و فعالیت این نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرده‌است.


عرضه محصولات بانوان 20مرکز کوثر در نمایشگاه
در سالن‌های نمایشگاه بیست‌ودوم 3مجموعه تولیدی داریم. یکی از این مجموعه‌های تولیدی، مراکز توانمندسازی کوثر تحت پوشش شهرداری تهران‌اند که محصولات خود را ارائه داده‌اند. درمجموع ۱۱۵مرکز کوثر در شهرداری تهران فعالند که در حوزه‌های مختلفی مانند خیاطی، بسته‌بندی، آشپزی و سایر مشاغل فعالیت می‌کنند. درمجموع به این ۱۱۵مرکز ۱۶هزار مترمربع فضا اختصاص داده شده‌است و حدود ۱۵۰۰نفر در این مراکز مشغول‌به‌کارند و حقوق و بیمه وزارت کار دریافت می‌کنند. در این نمایشگاه هم ۲۰مرکز کوثر از مناطق مختلف تهران حضور دارند.

حضور مشاغل خانگی
مجموعه‌های تولیدی دیگری که در این نمایشگاه حضور دارند، مشاغل خانگی هستند. مجلس در سال۱۳۸۹ قانونی تصویب کرد که طبق آن شهرداری‌ها موظف شدند برای افرادی که در خانه فعالیت اقتصادی دارند، فضای فروش رایگان فراهم کنند. در شهرداری تهران هم این اتفاق افتاد؛ مشاغل خانگی که در سطح شهر فعال بودند، شناسایی شدند و برای آنها 2برنامه طراحی شد؛ شناسایی و آموزش و همچنین فراهم‌کردن فضای فروش.

فعالیت برندهای تولید پوشاک
سومین دسته از مجموعه‌های تولیدی که به این نمایشگاه دعوت شده‌اند، برندهای حوزه پوشاکند؛ اما برندهایی که بیش از ۵۰درصد لیست بیمه خود را به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده‌اند. هدف از دعوت از این برندها ایجاد رقابت بین مراکز کوثر و مشاغل خانگی با برندهای مطرح است تا آنها بتوانند خود را با بازار مقایسه کنند، رقابت را تجربه کنند و رشد کنند. این رقابت درنهایت به نفع شهروندان است؛ چراکه مشاغل خانگی و مراکز کوثر ما محصولات مشابه برندهای آزاد را با قیمت پایین‌تر ولی با کیفیت مناسب عرضه می‌کنند؛ یعنی شهروندان می‌توانند به‌خاطر این رقابت، اجناس را با کیفیت مناسب و استاندارد و قیمت بهتر تهیه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید