• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25060
+
-

ایلام دور از الفبای گردشگری

زیرساخت‌های استان برای پذیرش گردشگران کافی نیست

زیرساخت
ایلام دور از الفبای گردشگری

مریم نظری| ایلام - خبرنگار:

استان ایلام با توجه به ظرفیت‌های بکر طبیعی و در صورت تقویت زیرساخت‌ها قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود. 
به گزارش همشهری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: این استان با توجه به داشتن مزیت‌های مناسب و به شرط سرمایه گذاری لازم برای تقویت زیرساخت‌های آن می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود. 
شعبان فروتن بیان کرد: استان ایلام پایتخت خادمان حسین (ع) است که سالیانه بیش از چهار میلیون نفر زائر عتبات عالیات از طریق مرزهای این استان راهی شهرهای مذهبی کشور عراق می‌شوند.


تقویت زیرساخت‌ها

رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: تقویت زیرساخت‌ها از جمله توسعه راه‌های ارتباطی، افزایش پروازهای فرودگاهی و حتی اتصال ایلام به شبکه سراسری راه آهن می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری منطقه شود.
فروتن اظهار کرد: ایجاد کمپ‌های گردشگری، رستوران و هتل، مهمانپذیر و و ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی از جمله کارهایی است که می‌تواند در مسیر تردد زایران عتبات عالیات منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.
وی یادآور شد: مهم ترین انتظار ما از کمیسیون گردشگری اتاق ایران این است که بتواند زمینه لازم را برای جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان ایلام فراهم کند.


حمایت از سرمایه گذاران

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: این استان دارای ظرفیت‌های غنی در حوزه تاریخی، مذهبی و گردشگری است که با تکیه بر تقویت گردشگری می‌تواند به جایگاه اقتصادی مطلوبی دست یابد.
احمد کرمی بیان کرد: استان ایلام با وجود اینکه یکی از استان‌های کوچک کشور به شمار می‌رود اما دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است.
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان ایلام در کنار سایر مسئولان بخش خصوصی منطقه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری حمایت می‌کنند.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: نگاه مسئولان این استان به حمایت از سرمایه گذاران معطوف است و هیچگونه محدودیتی برای حمایت از سرمایه گذاری در این منطقه وجود ندارد.
کرمی گفت: بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری زمینه مناسبی را برای رونق اقتصادی منطقه ایجاد کند.


ظرفیت‌های گردشگری

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: هزار و 500 اثر تاریخی تاکنون در این استان شناسایی شده که 750 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
عبدالمالک شنبه زاده بیان کرد: 33 رشته صنایع دستی نیز در استان ایلا م فعال است که یکی از مزیت‌های نسبی منطقه برای جلب گردشگران به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ایلام یکی از معبرهای اصلی تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است این منطقه نیازمند سرمایه گذاری در بخش ساخت و تجهیز هتل چهار و پنج ستاره است. شنبه زاده با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند ابراز امیدواری کرد با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.


دعوت از تیم‌های سرمایه گذاری 

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست گفت: تیم‌های سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و هتل را به استان ایلام دعوت خواهیم کرد. احمد اصغری قاجاری اظهار کرد: با توجه به ضرورت تقویت زیرساخت‌ها گردشگری در کشور و استان ایلام ضرورت دارد بسترهای لازم برای جلب سرمایه گذاری در این حوزه فراهم شود. وی ادامه داد: بدون تردید استان ایلام با توجه داشتن مزیت‌های مناسب در صورت تقویت زیرساخت‌های لازم می‌تواند در آینده در حوزه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
اصغری قاجاری تاکید کرد: کمیسیون گردشگری اتاق ایران تلاش خواهد کرد که با معرفی توانمندی‌های استان ایلام زمینه جلب سرمایه گذاران در آن منطقه را فراهم کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید