• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24984
+
-

موج جوان‌گرایی از روز گذشته در شهرداری تهران آغاز شد

شهر
موج جوان‌گرایی از روز گذشته در شهرداری تهران آغاز شد

گویا نوبت جوانان است، نه صرفا برای کار، بلکه برای مدیریت. حالا که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ابلاغ شده‌است، شهردار تهران از روز گذشته این قانون را در شهرداری به اجرا گذاشت. فهرستی از بازنشستگان را تهیه و از روز گذشته تغییرات گسترده در شهرداری تهران را آغاز کرد. براساس برآوردها به‌نظر می‌رسد که بیش از 50نفر در رده مدیران میانی شهرداری باید به‌دلیل بازنشستگی از این مجموعه بروند.

روز گذشته که آغاز تغییرات بود، شهردار تهران 3شهردار منطقه را تغییر داد. شنیده‌ها حاکی است که امروز نیز تغییراتی در دستور کار است. این تغییرات طی هفته آینده ادامه خواهد داشت و موجی از مدیران جوان بر صندلی‌های مناطق و سازمان‌ها و معاونان مناطق تکیه خواهند زد.

روز گذشته محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز از شهرداری خواسته بود، برای اجرای این قانون، پیشقدم شود و شایسته سالارانه مدیران جدید را به‌کار بگمارد.

حمایت از قانون

زمانی که اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب شد گمانه‌زنی‌های متعددی درباره مدیران ارشد شهری مطرح شد که در هرکدام، یکی از مدیران مطرح جایگاه خود را از دست می‌داد. 2روز پیش، شهردار تهران در نخستین کنفرانس خبری خود برای چندمین بار تأکید کرد که از این قانون حمایت می‌کند و در طول تدوین و تصویب این قانون، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تماس گرفته و تمایل شهرداری به تصویب آن را بیان کرده‌است. همین نشان می‌دهد که شخص شهردار بازنشسته نیست و حدس‌های مکرر درباره تغییر شهردار تهران بر اثر چنین قانونی، عملی نخواهد شد.

اما مدیران دیگر درون شهرداری تهران از این تغییرات در امان نیستند. بسیاری از آنها که سابقه طولانی در امور شهری دارند و بنا به تجربه‌خود در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند، پس از تصویب چنین قانونی تنها می‌توانند در مقام مشاور به ادامه کار بپردازند. این مدیران که بعد از انقلاب اسلامی مشغول کار در دستگاه‌های دولتی شده‌اند با گذشت 4دهه در معرض پایان دوران رسمی کار خود هستند.

سرانجام شهردار در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت که از روز پنجشنبه دستور بررسی و تهیه فهرست همه کسانی را که در شهرداری کار می‌کنند و بازنشسته هستند داده و از همین روز (شنبه) رسیدگی به پرونده کاری آن را آغاز می‌کند.

  تغییر آغاز شد

روز یکشنبه خبر از تغییراتی در شهرداری رسید و برخی مدیران آن تغییر کردند. در نخستین قدم شهرداران مناطق ۶، ۱۲ و ۲۰ تغییر کردند و شنیده‌ها حاکی از آن است که در روزهای آینده شهرداران برخی مناطق  شهرداری معرفی می‌شوند. «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و جوان‌گرایی تشکر کرد و گفت: همانطور که آقای افشانی در مصاحبه مطبوعاتی خود اظهار کردند، امیدواریم شهرداری تهران در اجرای این قانون پیشگام باشد و میانگین سن مدیران شهرداری در یک روند شایسته‌سالارانه به‌صورت محسوس کاهش یابد. روز گذشته خبرهای بسیاری حاکی از استعفای برخی از مدیران و معاونان شهردار تهران شنیده شد. مدیران بازنشسته شهرداری که در فهرست افشانی جای گرفته‌اند، پیش از آنکه قرعه به نامشان بیفتد، با اعلام استعفا از شهرداری خداحافظی  می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید