• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24983
+
-

پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو۳ تنها تا پایان امسال

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور گفت: مهلت آمادگی برای  تولید موتورسیکلت یورو۴ تنها تا پایان سال است و پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو۳ تنها تا پایان امسال پذیرفته است. به گزارش ایسنا، وحید حسینی، دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور بنابر دعوت انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اقدام به بازدید از یکی از واحدهای تولیدی موتورسیکلت مستقر در جاده قم،  به ظرفیت تولید اسمی ۴۰۰ هزار دستگاه در سال کرد.
وی در این بازدید با اشاره به وضعیت تولید و فناوری موجود،  در مجموع از روند ارتقای فناوری سطح آلایندگی از یورو۳ به یورو۴ ابراز رضایت کرد.
او با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلت‌های کاربراتوری و توقف تولید آنها یادآور شد: محصولات کیت انژکتوری که انژکتوری غیرواقعی هستند نباید تولیدشده یا به هر شکلی وارد بازار ایران شوند. متأسفانه تعدادی موتور طرح سی جی کاربراتوری در برخی شرکت‌ها انبار شده که به‌علت عدم‌اثر‌گذاری در کاهش آلودگی هوا نباید وارد بازار مصرف داخل شوند. وحید حسینی یادآور شد: مهلت آمادگی برای تولید موتورسیکلت یورو۴ تنها تا پایان امسال است و در ابتدای سال ۹۸ تولیدکنندگان می‌بایست موتورسیکلت‌های یورو۴  را به فروش برسانند، لذا پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو۳ تنها تا پایان سال‌جاری پذیرفته شده است.
وی در ادامه توضیح داد: خوشبختانه ایستادگی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اجرای قوانین، باعث ارتقای کیفی صنعت موتورسیکلت شده و محصولات بسیار بهتری وارد بازار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید