• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24944
+
-

شهردار در دیدار با سفرای ایران در خارج از کشور خبر داد

تهران پذیرای سرمایه‌گذاری خارجی در 4حوزه

شهردار
تهران پذیرای سرمایه‌گذاری خارجی در 4حوزه

محمد سرابی | خبر‌نگار:

«4 حـوزه پسمانـد، هوشمندسازی شهری، حمل‌ونقل عمومی و عمران در شهر تهران  برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیاست.» این سخن شهردار تهران است.

روز گذشته شهردار تهران میزبان سفرای ایران در کشورهای خارجی بود؛ دیداری که به‌منظور توسعه دیپلماسی شهری صورت گرفت. سید محمد علی افشانی در این دیدار از اهمیت دیپلماسی شهری سخن گفت و در عین حال گفت که تهران آماده است تا در 4بخش میزبان سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

به گزارش همشهری، شهردار پایتخت در دیدار با سفرا، روسای نمایندگی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری برگزار شد، بر نقش دیپلماسی شهری در ارتباط میان کشورها و به‌خصوص کلانشهرها تأکید کرد.

افشانی، گفت: امروز دیپلماسی سیاسی به‌صورت عام و دیپلماسی شهری به‌صورت خاص نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتباط میان کشورها و کلانشهرها به‌وجود آورده است.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه نقش دیپلماسی شهری در زمانی که دیپلماسی سیاسی با مشکل روبه‌رو می‌شود، بسیار چشمگیر و پررنگ خواهد بود، تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی، شهر تهران با تعداد زیادی از کلانشهرها پیوند خواهرخواندگی و ارتباط گسترده با سازمان‌های بین‌المللی دارد که می‌توان از ظرفیت این ارتباطات برای کمک به تأمین منافع ملی و شهروندان استفاده کرد.

افشانی با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری در شهر تهران، گفت: اکنون حوزه‌های پسماند، هوشمندسازی شهری، حمل‌ونقل عمومی و عمران برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیاست.

شهردار با ذکر مثال از چند حوزه سرمایه‌گذاری تأکید کرد: یکی از معضلات ما در تهران، این است که کمتر از 3درصد پسماند به‌صورت مدرن و امروزی ساماندهی می‌شود. در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص ساخت مترو و واگن‌سازی‌ نیز زمینه‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار از تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری تهران برای حفظ و نگهداشت پایتخت تقدیر و تشکر کرد.

غلامرضا انصاری با بیان اینکه کلانشهر تهران الگوی سایر شهرهای بزرگ کشور و حتی بسیاری از شهرهای دنیاست، گفت: تهران هم‌اکنون شهری پاک، زیبا و مدرن است. او با تأکید بر اینکه شهروندان، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه شهرها هستند، افزود: باید مشارکت شهروندان در امور شهری را از آنان بخواهیم؛ چرا‌که شهر شهروندمدار و زنده، رو به رشد و پرتلاش است. شهردار تهران همچنین یکشنبه شب به‌همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد شهری پایتخت از بخش‌های مختلف باغ‌کتاب تهران دیدن کرد.

افشانی در این بازدید گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان را از ضروریات امروز کشور خواند.

این خبر را به اشتراک بگذارید